OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi vill att det ska vara enkelt och smidigt, ja till och med härligt, att handla på apotek. MEDS bildades 2018 och är ett snabbt växande onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket. Målet är att bli kundernas favoritapotek, och det når vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett väldigt brett utbud av produkter, personlig rådgivning och blixtsnabba leveranser var du än befinner dig - även sena kvällar och helger.
Nu söker vi dig som brinner för ledarskap och utveckling som vill vara med och ta nästa steg tillsammans med vårt grymma Farmaceut-team. Teamet består av ett dussin farmaceuter som är experter på läkemedel och dess användning och arbetar dagligen med recepthantering, utredning och rådgivning.
Vi behöver dig som är en prestigelös ledare med stort tålamod och mycket goda kommunikativa egenskaper. Du rapporterar till vår Logistikchef, ingår i logistikledningen och har personalansvar för våra farmaceuter.
Arbetsuppgifter:
Ditt huvudfokus kommer vara att identifiera, analysera samt implementera nya arbetssätt inom vårt farmateam. Du kommer även fokusera på att löpande arbeta med kompetensutveckling, behovsanalys och tvärfunktionella dialoger internt. Du arbetar aktivt med operativt stöd, analys av hur nuvarande styrning kan fungera bättre och förändringsprojekt för att effektivisera och få ordning och reda på våra processer. Även arbete med planering, prognostisering och budgetering samt sätta upp och följa upp produktivitets- och kvalitetsmål (dagligen, veckovis och månatligen).
Kvalifikationer och personlighet
Rollen kräver att du är en erfaren ledare med förmåga att kombinera strategisk riktning och metodik för förändringsledning med operativt arbete i olika utvecklingsprojekt. Du är tydlig i ditt ledarskap samt inger förtroende och har en hög kommunikativ förmåga då rollen omfattar att kunna presentera analyser och slutsatser, exempelvis för ledningsgruppen. Självklart är du även skicklig på att bygga relationer och har ett stort intresse och driv för att skapa värde i teamet. Du behöver känna dig trygg och bekväm i att ta initiativ, vara drivande och fatta beslut. Som person är du positiv och bidrar med glädje och engagemang.
- Du har erfarenhet av att arbeta med förändringsprojekt, så som processer, organisationsförändringar och/eller systemimplementeringar
- Eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, logistik eller annat relevant område
- Mycket god analytisk förmåga
- Mycket god kommunikationsförmåga
- Obehindrade språkkunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift då båda språken förekommer i rollen
Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av projekt- och/eller förändringsledning som exempelvis certifieringar.
Vi erbjuder:
- En entreprenörsdriven och välfinansierad verksamhet i en spännande bransch med stor potential!
- Stora karriärmöjligheter med varierande och utmanande arbetsuppgifter samt frihet under ansvar
- Generöst friskvårdsbidrag
- Tjänstepension
- Grym personalrabatt!
För denna tjänst så söker vi dig som kan arbeta heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Kontoret är nytt och beläget i Västberga med närhet till bra kommunikationer. Vi denna rekryteringsprocess arbetar vi med löpande urval.
Vid frågor, vänligen ta kontakt med: Emma Ståhl, People and Culture Generalist: emma.stahl@meds.se