OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.
Bolaget har till ändamål att erbjuda invånare i Örebro kommun och Örebro län professionell konsertverksamhet av hög konstnärlig kvalitet samt vara en resurs för övrig musikverksamhet inom kommunen och länet.
Produktionschef
Vi söker en ny nyckelspelare till vår ledningsgrupp som består av VD, konstnärlig chef, administrativ chef och produktionschef.
Vår verksamhet - Örebro Konserthus med Svenska Kammarorkestern och övrig länsmusik har en central uppgift att driva och stimulera den musikrelaterade kulturen i regionen. I en pågående process förnyas och utvecklas vår verksamhet på alla plan. Inkom kort öppnar vi dörrarna till ett nytt Örebro Konserthus där möjligheterna till nya upplevelser ökar och vår ambition är att utveckla och bredda vår verksamhet. Det nya konserthuset, som med utvecklad funktionalitet bär med sig en ny vidgad potential blir ditt viktigaste arbetsområde.
Du blir en nyckelperson i vår ledningsgrupp och en resurs för möjliggörande av verksamhetens visioner. Din roll blir att leda produktioner samt vidareutveckla och samordna vårt utbud.
Du leder såväl initiativen att utveckla logistik, scenteknik och lokaler, som samordning av en effektiv användning av våra tekniska resurser för konserter, andra produktioner och möten av olika slag.
Ditt ansvarsområde omfattar bland annat:
- Leda produktionsgruppen för Örebro Konserthus där samtliga produktioner planeras.
- Utveckla utbudet, utöver den klassiska genren, som Örebro Konserthus erbjuder invånarna.
- Kontakter med externa aktörer såväl lokalt, nationellt som internationellt för att fylla Örebro Konserthus med ett rikt och varierat utbud.
- Hantera avtal och kontraktsskrivning samt lokalbokning för uthyrningar samt samarbeten med externa aktörer
- Samordning och planering av lokalerna i vårt planeringssystem
- Ansvar för scenteknisk utrustning och arbetsledning av teknisk personal, och servicepersonal vid evenemang.
- Ekonomiskt ansvar för produktioner avseende såväl scenteknik som personal.
Du är en socialt begåvad person som har en kreativa och motiverande personlighet och förstår vikten av samarbeten och goda relationer. Du kommer möta många människor som kräver din kompetens för att kunna fullgöra sina uppgifter. I din funktion måste du kunna vandra mellan stödjande, problemlösande, samordnande och ledande på ett öppet och engagerat sätt.
Du ska söka det här jobbet om…
- Du är intresserad av en utvecklande tjänst där du kommer att vara en nyckelperson för verksamheten och dess utveckling av ett brett och varierat utbud och tack vare Din tidigare erfarenhet som produktionsledare, evenemangssamordnare och/eller teknisk chef, ser utmaningarna och möjligheterna med detta spännande arbete.
- Du trivs med ett varierande arbete som både inbegriper att planera verksamheten och leda andra men att också ibland själv utföra direkt arbetsuppgifterna vid produktioner.
- Du vet att din sociala kompetens och din förmåga att leda och samordna evenemang och produktioner enkelt kan bekräftas genom dokumentation och referenser.
Vi samarbetar med Personalpoolen Mellansverige i den här rekryteringen. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på tel 019-12 60 49. Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV senast den 23/8 2015.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001