OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en produktionschef inom yttre fastighetsskötsel för produktionsområde Uppsala, Östhammar, Gävle.
Vi söker dig som gillar korta beslutsvägar, som vill arbeta i ett företag där det är fart och fläkt, och tycker om att arbeta med mycket frihet under ansvar. Placeringsort är Uppsala men rollen innebär även ansvar för uppdrag i Gävle och i Östhammars kommun, samt ev. kommande uppdrag i regionen.
Intervjuer utförs löpande och tjänsten tillsätts så snart en lämplig kandidat dyker upp.
Om tjänsten:
Tjänsten som produktionschef innefattar:
Personalansvar: leda personalen till att arbeta enligt beslutade rutiner, ansvar för tillsättande av ny personal, ev. uppsägningar, löneansvar
Budgetansvar: följa upp dina verksamhetsorters resultat och hålla verksamheten inom budgetens ramar
Attestering av leverantörsfakturor
Kundkontakt, driftmöten, upprätta goda kundrelationer
Planering & uppföljning av Entreprenadens arbeten
Upphandling och ledning av underentreprenörer
Rapportskrivande, både till kund och internt
Kalkylering/offerering
Ansvar för att verksamheten följer uppsatt skötselplan
Övrig administration runt verksamheten och kunderna
Ingå i ledningsgruppen tillsammans med VD, Produktionschefer, Ekonomiansvarig, Kalkylansvarig och den interna ISO-revisorn.
I uppdragen finns lagbasar som bistår dig i planeringen och den dagliga driften av trädgårdspersonalen. Under inlärningsperioden kommer det även att finnas stöd av VD och administrationspersonal för att underlätta övertagandet.
Vem söker vi?
Dina tidigare titlar är inte särskilt viktiga, men för att trivas hos oss i den här rollen behöver du vara en person som tycker om att arbeta och driva projekt framåt mot uppsatta mål. Du är öppensinnad och kommunikativ, har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, och du har förståelse för avtalsuppbyggnad och avtalsefterlevnad.
Till följd av krav från vår Beställare behöver du ha 3 års erfarenhet av branschen i en arbetsledande befattning. Du måste även ha utbildning inom trädgård på eftergymnasial nivå. TCYK-intyg i tillräcklig omfattning kan vara kravuppfyllande. Erfarenhet av anläggning och/eller offentlig upphandling är starkt meriterande.
Det krävs också att du har god datorvana då rollen innefattar en stor del administrativt arbete, vilket i vår värld innebär att du har förståelse för sammanlänkade datorsystem och kan ta till dig och använda nya IT-lösningar med lätthet, snarare än att du har kunskaper i Office-paketet. Vi finns självklart med som stöd under upplärningen av systemen för att hjälpa dig till en bra start, men det är viktigt att du har relevanta förkunskaper på området.
Till rätt person erbjuder vi stora möjligheter till utveckling och ser gärna att du kommer med idéer till förbättringar i verksamheten och företaget i stort.
B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Vi fäster större vikt vid dina personliga egenskaper och hur väl dina förmågor passar rollen, än längden på din utbildning och erfarenhet av just vår bransch.
Känner du dig träffad? Då är du välkommen med din ansökan!
Lite om företaget:
Höga Kusten Skog & Fastighet AB är ett entreprenadföretag inom fastighetsskötsel och skogsvård som vuxit kraftigt sedan starten 2013 och har nu uppåt 80 anställda under högsäsong och genomsnittligt ca 45 helårsanställda. Omsättningen har ökat från 3,2 mkr första året till en bit över 60 mkr förra verksamhetsåret. Företaget finns i dagsläget etablerat på 8 orter från Stockholm i söder till huvudkontoret i Örnsköldsvik i norr.