OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och strukturerad produktionschef inom yttre fastighetsskötsel som gillar korta beslutsvägar och frihet under ansvar. Rollen innebär ansvar för våra verksamheter i Sundsvall, Härnösand och Örnsköldsvik. Placeringsort är flexibel då vi har kontor på samtliga av dessa tre orter.
Intervjuer utförs löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.
Om tjänsten:
Tjänsten som produktionschef innefattar:
Kundkontakt: ansvar för en välfungerande kontakt med kunderna och deltagande på bl.a. driftmöten.
Personalansvar: övergripande styrning av personalen, ansvar för tillsättande av ny personal, ev. uppsägningar, ansvar för personalens tidrapportering
Budgetansvar: följa upp dina verksamhetsorters resultat och hålla verksamheten inom budgetens ramar
Attestering av leverantörsfakturor
Orderredigering/fakturering
Planering & uppföljning av arbeten
Upphandling och ledning av underentreprenörer
Rapportskrivande, både till kund och internt
Kalkylering/offerering
Ansvar för att verksamheten följer uppsatt skötselplan
Övrig administration runt verksamheten och kunderna
Ingå i ledningsgruppen tillsammans med VD, Produktionschef Gävleborg, Produktionschef Mälardalen, Ekonomiansvarig, Kalkylansvarig och den interna ISO-revisorn.
Under dig finns lagbasar på respektive ort som bistår dig i planeringen och den dagliga driften av övrig trädgårdspersonal. Under inlärningsperioden kommer det även att finnas stöd av VD och administrationspersonal för att underlätta.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbetsledning, gärna inom skötsel av utemiljöer eller anläggning. Kanske har du andra erfarenheter som kan komma oss till nytta? Utbildning inom trädgård vid högskola eller liknande är meriterande men inget krav.
För att lyckas i rollen som produktionschef hos oss krävs det att du är strukturerad och har förmågan att effektivt organisera ditt arbete för att lösa de problem som uppstår. Om du trivs med att tänka utanför boxen samtidigt som du kan rätta dig efter uppsatta rutiner, kan det här vara stället för dig. Tjänsten innebär ett stort ansvar för att skapa och vårda långsiktiga relationer med kunder, personal och leverantörer, så din sociala förmåga är därmed minst lika viktig.
Det krävs också att du har god datorvana då rollen innefattar en stor del administrativt arbete, vilket i vår värld innebär att du har förståelse för sammanlänkade datorsystem och kan ta till dig och använda nya IT-lösningar med lätthet snarare än att du har kunskaper i Office-paketet. Vi finns självklart med som stöd under upplärningen av systemen för att hjälpa dig till en bra start.
Till rätt person erbjuder vi stora möjligheter till utveckling och ser gärna att du kommer med idéer till förbättringar i verksamheten och företaget i stort.
B-körkort och goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.
Känner du dig träffad? Då är du välkommen med din ansökan!
Lite om företaget:
Höga Kusten Skog & Fastighet AB är ett entreprenadföretag inom fastighetsskötsel och skogsvård som vuxit kraftigt sedan starten 2013 och har nu uppåt 80 anställda under högsäsong och genomsnittligt ca 35 helårsanställda. Omsättningen har ökat från 3,2 mkr första året till en bit över 44 mkr för förra verksamhetsåret. Företaget finns i dagsläget etablerat på 7 orter från Sollentuna i söder till huvudkontoret Örnsköldsvik i norr.
Spana in vår Facebook-sida för att se bilder från vår vardag!