OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 900 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.
Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli en av oss på HR-avdelningen, Enheten för kompetens och arbetsmarknad, där du har stora möjligheter att påverka och utvecklas i din roll? Ser du en utmaning i att vara med från start och att skapa något helt nytt tillsammans med kollegor i ett team? Då ska du söka tjänsten hos oss!
Vår enhet består av ca 15 engagerade medarbetare med hög kompetens inom kompetensförsörjningsfrågor i förskoleverksamhet. Vi arbetar med flera olika processer inom strategisk kompetensförsörjning och verksamhetsstöd i Timecare. Som Produktionscontroller kommer du att arbeta tillsammans i ett team med tre andra Produktionscontroller. Gruppen präglas av en mycket positiv anda i vilken ni samarbetar och avlastar varandra vid behov och fördelar uppgifter efter era styrkor och intressen. Tillsammans utvecklar ni förvaltningens verksamhetsstöd i Timecare.
Rollen som Produktionscontroller med uppdrag lokal huvudadministratör kräver att du trivs med att ta egna initiativ och driva arbetet i Time Care-systemen framåt. Det är ett mycket självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. En del av arbetet består av att löpande ha kontakt med och utbilda chefer, administratörer, bemanningsenhet och ledningsgrupper.
Uppdraget innebär bland annat att:
• vara system- och behörighetsansvarig för Time Care Pool och Time Care Planering,
• att ha ett övergripande ansvar och support för att arbetet med systemen,
• se till att systemet dagligen fungerar för bemanning, rektorer och administratörer,
• vara en av förvaltningens fyra kontaktpersoner i Time Care systemen
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• minst gymnasieexamen och gärna eftergymnasial utbildning inom t ex inom administration-, personal-, lön-, eller analysområdet.
• minst ett års erfarenhet av uppdrag som lokal huvudadministratör, systemadministratör i Time Care-systemen eller motsvarande.
• minst ett års erfarenhet av kontinuerlig användning av Personec, som lägst i en yrkesroll motsvarande chefsstöd.
• kunskaper och erfarenhet av schemaläggning samt allmänna bestämmelser (AB).
• har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket.
Det är meriterande om du har:
• kunskap om verksamhet inom förskola och/eller grundskola.
• erfarenhet av att genomföra utbildningar och ta fram utbildningsmaterial.
• dokumenterad god erfarenhet av att samarbeta och stötta chefer samt att arbeta självständigt.
• kunskaper och erfarenhet av strategisk personalplanering.
Dina personliga egenskaper:
Rollen kommer stundtals att kräva kreativa och genomtänka lösningar för oförutsedda problem, eller förbättringsmöjligheter som du föreslår. Vi vill att du tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och omsätter dina tankar i praktiken som leder till förbättringar. Du har förmågan att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i problem samt föreslår möjliga lösningar på ett pedagogiskt och tydligt sätt.
Du kommer att arbeta tätt både med verksamheten och dina kollegor och behöver därför kunna arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå uppsatta mål. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar på olika problem som du ställs inför. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.
Det är viktigt att du har god förmåga att upprätta tydliga mål samt kan planera aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt.
Det viktigaste av allt är att du är engagerad och motiverad i rollen och öppen att lära nytt och utveckla såväl verksamheten som dig själv. Du måste också trivas i utmaningen att vara med från början och skapa nya rutiner och arbetssätt.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi arbetar tillsammans för bästa möjliga verksamhet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.