OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gustavsberg är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. Hög nordisk standard, tidlös design och smarta lösningar som spar vatten, energi och pengar gör det enkelt att skapa ett komplett badrum från Gustavsberg.
Företaget ägs av den tyska koncernen Villeroy & Boch AG, en av Europas största producenter av badrumsinredningar. I koncernen ingår även varumärket Vatette, ledande inom installationsmaterial för badrum. Gustavsbergsgruppen har i dag ca 400 medarbetare och omsätter över 1,1 miljard SEK. Porslinstillverkning i Gustavsberg startade 1825. De första badrumsprodukterna tillverkades 1939 och sedan dess har Gustavsberg stått för hög kvalitet, god formgivning och innovativa lösningar i badrumsmiljö. Idag har företaget en monteringsanläggning i Gustavsberg och i fabriken i Vårgårda tillverkas både installationsprodukter och blandare och har så gjort i över 100 år. Idag är Gustavsberg ledare inom vattenbesparing och miljöarbete – från produkt till färdig installation. Läs mer på www.gustavsberg.se
Är du analytisk, kommunikativ och känner att du vill utvecklas i ett spännande internationellt företag? Här får du möjlighet att arbeta för en verksamhet som har en fullskalig produktion – från råmaterial till färdig produkt! Förra året fyllde fabriken i Vårgårda100 år! Idag kanske du arbetar som controller eller redovisningsekonom och har ett stort intresse för produktionsekonomi. Har du dessutom en relevant utbildning och är redo att ta nästa steg i din karriär? Då kan rollen som produktionscontroller vara något för dig! Rollen är placerad i Vårgårda och du rapporterar till Business Unit Controller.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta nära den dagliga verksamheten för att hitta möjligheter till utveckling och effektivisering. Du kommer aktivt samverka med övriga avdelningar inom verksamhetsområdet såsom produktion, produktionsteknik, produktionsledning och produktionspersonal. Utöver det kommer du att arbeta med att:
• Löpande sammanställa, analysera och följa upp resultat- och kostnadsansvar
• Identifiera effektiviseringar och kostnadsbesparingar inom företaget
• Produktkalkylering och internprissättning inom företaget
• Ta aktiv roll i budget- och prognosprocesser
• Aktivt bidra i utvecklingen av nya arbetsmetoder, processer och verktyg
• Sammanställa och kommunicera olika nyckeltal, KPIer, för verksamheterna samt delta i analys och diskussioner vid avvikelser och förändring
• Administrera investeringar samt beräkna lönsamheten i dessa
Vem är du?
Du är analytisk, social och har en förmåga att prata med personer på alla nivåer i organisationen. Vi ser vidare att du har ett bra affärssinne samt en förmåga att sammanlänka operativt arbete med strategiska mål och visioner. Du lockas av att arbeta i en internationell organisation.
Det är viktigt att du är noggrann, driven och prestigelös med ett högt servicetänk. Du är trygg i dig själv, tycker om att ta ansvar och egna initiativ samt är van vid att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Vi tror vidare att du har ett stort driv att utvecklas!
Då en stor del av rollen innebär att förmedla data till organisationen behöver du vara kommunikativ, pedagogisk och ha en förmåga att göra data presenterbart. Vi ser också att du har en relevant akademisk utbildning och pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Du är systemorienterad och duktig på Excel.
Hur gör jag nu?
I den här rekryteringen samarbetar Villeroy & Boch Gustavsberg med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Elin Lindèn, på telefon 0760-303100. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.