OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av inköp, logistik eller planering och vill ta nästa steg i din karriär? Då kan det vara dig vi letar efter! Just nu söker vi nämligen en Produktionsinköpare för kommande uppdrag hos en av våra välkända kunder i Örebro! Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor eller funderingar är du alltid välkommen att höra av dig för mer information.
Om tjänsten
Materialtillgänglighet är en mycket viktig parameter inom en producerande verksamhet där ett väl fungerande materialflöde starkt bidrar till verksamheten och flödets framgång. En nyckelspelare för en väl fungerande materialförsörjning är Produktionsinköparen och dennes arbete. Vi söker nu dig som vill vara med och supporta vår kunds produktion i Örebro genom att arbeta med produktionsinköp.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du som produktionsinköpare kommer att arbeta i en grupp där du blir huvudansvarig mot vissa leverantörer och back up för dina kollegor vid deras frånvaro. Du ska se till att rätt material finns tillgängligt i rätt tid. Huvudarbetet inom produktionsinköp görs på sedvanligt sätt i M3 med att planera och bevaka vad som skall köpas, behandla köpsignaler, uppdatera parametrar, behandla orderbekräftelser, lösa antalsspärrar med mera.
Vidare är du ansvarig för lagervärdet och omsättningshastigheten på dina artiklar samt uppföljning av leveranssäkerheten gentemot dina leverantörer och att driva eventuella åtgärder vid behov. Du kommer att ha täta kontakter med strategiskt inköp, beredning, planering, montering och materialhantering.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Produktionsinköpare krävs det att du har gymnasieutbildning och erfarenhet av inköp, logistik eller planering. En teknisk-/logistisk högskoleutbildning är meriterande. Arbetet kräver även goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift samt god datorvana. Produktkännedom, kunskaper i M3, Qlikview och Team Center är också önskvärt.
För att du skall trivas och göra ett bra arbete behöver du vara serviceinriktad och intresserad av omväxlande arbetstempo samtidigt som du är en god organisatör och tycker om att arbeta i grupp. Du är ansvarstagande, utåtriktad och tar gärna egna initiativ. Arbetet innebär många kontaktvägar såväl internt som externt varför en förmåga att skapa och odla dessa kontakter är en stor tillgång. Serviceanda är ett honnörsord där till synes omöjliga uppgifter är en utmaning, inte en begränsning.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02