Produktionskoordinator till servicebolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

För dig som önskar en omväxlande vardag och är redo att arbeta med mer kvalificerad service, koordinering samt problemlösning finns nu möjlighet att ta nästa karriärsteg. Hos vår partner blir du en del av ett rikstäckande Service Operations Center där du arbetar med planering av service, drift samt underhåll för alla typer av kommunikationsnät – mobilt, fiber, koppar och el. Med inställning om att ett nät måste fungera dygnet runt blir du således en nyckelperson i driften av flera samhällsviktiga funktioner.

Vi söker just nu en Produktionskoordinator vilket är en roll som innefattar service, koordinering och problemlösning i olika grad och form. Genom att bygga starka relationer och löpande kommunicera med respekt och tydlighet är ditt huvuduppdrag att optimera arbetsgången för fälttekniker inom ett givet geografiskt område. Du blir här ansvarig för att fördela arbetsorders, planera resvägar samt löpande prioritera arbeten utefter typ av felanmälan. Tillsammans med de fälttekniker som du koordinerar är du ansvarig för att produktionen flyter på utefter satta krav och deadlines, samt att planeringen anpassas utefter förändrade förutsättningar.

Vi söker dig som
Har någon form av tidigare erfarenhet inom service och administrativt arbete
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Är bekväm med att arbeta i olika system och IT miljöer parallellt


För att vara en passande kandidat till Service Operations Center hos vår partner förväntas du besitta god problemlösningsförmåga och vara tydligt serviceinriktad. Mer specifikt förväntas du klara av att bryta ner och hantera problem som dyker upp, hitta den mest effektiva lösningen och samtidigt uppnå, eller överträffa förväntningar hos kunder och kollegor i nästa led. Då verksamheten är omväxlande och nya utmaningar dyker upp i takt med att andra löses, förväntas du även vara en person som har förmåga att arbeta hårt, engagerat och konstruktivt även vid motgångar.

Om vår partner
Vår partner bygger, underhåller och sköter driften av kommunikationsnät i Sverige. Genom en rikstäckande organisation och över 1000 anställda har företaget en bredd som få kan matcha. Med ett Service Operations Center, två egna nätövervakningscentraler och multitekniker över hela landet kan vår partner både övervaka och säkerställa driften i landets olika nät, dygnet runt.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med omgående start. Uppdraget sträcker sig initialt över 6 månader med chans till förlängning givet att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Du förväntas kunna arbeta under hela sommaren givet att man står i en period med behov att täcka semester. Eventuellt kan vi ordna semester för dig under v.31 eller v.32. Från september och framåt kommer du även att ha möjlighet till hemarbete 2 dagar i veckan i syfte att ha en flexibel arbetsvardag.

Övrig info
Omfattning: Heltid, dagtid (varierande arbetstider från 06:30-18:00. Du jobbar dock endast 8h/dag)
Start: Omgående (2 veckor som längst)
Placering: Mölndal
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024