OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska kyrkans uppdrag är att förkunna evangelium om Jesus Kristus i ord och handling. Vi har idag ca 22 000 anställda över hela Sverige. De flesta arbetar i församlingstjänst, en del på stiftsnivå och en del på kyrkans nationella nivå - Kyrkokansliet i Uppsala. Vid kyrkokansliet, som ligger i centrala Uppsala, arbetar ca 300 personer. Ytterligare ca 100 personer arbetar utomlands. Arbetet har en stor spännvidd, allt från rättvisefrågor till finansfrågor.
Kyrkokansliet i Uppsala, kommunikationsavdelningen
Kyrkokansliets kommunikationsavdelning ansvarar för att ge ett effektivt kommunikationsstöd för Svenska kyrkans gemensamma bästa, hålla samman kommunikationen och bidra till att kyrkokansliet fungerar som en sammanhållande kraft för hela Svenska kyrkan.
Kommunikationsavdelningen består av fyra olika enheter och leds av kommunikationschefen. Totalt arbetar drygt 40 personer på avdelningen. Tillsammans ska vi bidra till att stärka och utveckla Svenska kyrkans kommunikation.
Vi söker dig som vill utveckla och förvalta stödjande verktyg såsom webbshop, annonsverktyg och print-on-demand. Svenska kyrkan arbetar aktivt för en mer digital kommunikation och det är viktigt att du ser möjligheter med nya medier. Du kommer att ingå i enheten för digital kommunikation och produktionsledning.
Arbetsuppgifter
Arbetet är både operativt och strategiskt. Kyrkokansliet arbetar i förvaltningsmodellen PM3. Inom ditt ansvarsområde ligger bland annat att för webbshop, annonsverktyg och print-on-demand :
• Förvalta
• Kravställa utveckling
• Stödja och hålla kontakten med stift och församlingar inom området
• Ta fram manualer och utbildningsmaterial
• Marknadsföra inom Svenska kyrkan
• Ge stöd till vår supportorganisation
• Vara projektledare i förändringsarbete relaterade till verktygen
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har
• Relevant universitets-/högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap
• Arbetslivserfarenhet från arbete med kommunikation och vana att jobba i större IT-projekt.
• Erfarenhet att formulera tekniska krav utifrån verksamhetens önskemål
• Erfarenhet av att arbeta med förvaltning av IT-system
• God förmåga att hålla flera projekt löpande samtidigt
• God förmåga att kommunicera med kunder
Meriterande är om du har arbetat på verksamhetssidan i PM3-förvaltning.
Vi söker dig som kan planera arbetet på ett strategiskt sätt, är serviceinriktad, flexibel och stresstålig. Vi vill att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Tillträde: Snarast
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Lars Ove Ljungberg, tel 0730-44 05 90 eller produktionssamordnare Marie Malm.
Fackliga företrädare är:
Liselotte Rogberg (VISION), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Marit Norén (KyrkA). De nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan senast den 1 juni 2015. Märk handlingarna med ref.nr 15/40 KOM.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Rudin
Monica Henning
Gunilla Tegnelöv