Produktionsledare med formgivningskompetens

Arbetsbeskrivning

Till vår kommunikationsenhet söker vi nu en produktionsledare som kan grafisk formgivning. Det är en viktig roll för att stötta och säkerställa hög kvalitet i vår produktion. Kommunikationsenheten har ett övergripande ansvar för myndighetens externa och interna kommunikation och är en integrerad del av kärnverksamheten.

Vi kommunicerar främst i digitala kanaler där vår webbplats är huvudkanalen i kombination med våra andra sociala mediekanaler. Vi producerar också traditionellt material så som broschyrer, foldrar, annonser och mässmaterial.

Vad ska jag arbeta med?
Som produktionsledare hos oss realiserar du idéer, koncept och kommunikationsplaner. Tillsammans med övriga medarbetare inom enheten är du ett stöd i kommunikationsfrågor till hela organisationen. Exempel på uppgifter är att ta fram tidsplaner och säkerställa att dessa följs, att upprätthålla en kontinuerlig dialog med leverantörer som olika design- och produktionsbyråer och interna arbetsgrupper. I arbetsuppgifterna ingår också att formge och producera material för både tryck och digital publicering. En stor del av arbetet innebär även att ta fram nya samt justera presentationer i PowerPoint för i första hand externa presentationer. Formgivning kommer att vara ca 40 % av tjänsten.

I rollen ingår till exempel

• Produktion och formgivning av enklare slag enligt myndighetens grafiska profil, både för webb och tryck.
• Producera och kvalitetssäkra presentationsmaterial i framförallt PowerPoint.
• Ansvara för att PowerPoint- och Wordmallar följer den grafiska profilen och är tillgänglighetsanpassade.
• Vidareutveckla den interna strukturen för bildanvändning enligt grafisk profil och löpande stötta övriga medarbetare i bildval, bildsök och bildbehandling.
• Uppdatera webb och intranät samt sociala mediekanaler.
• I rollen som produktionsledare vara ett stöd till kommunikatörerna och projektledare i både större och mindre uppdrag.
• Ansvara för kommunikationsenhetens gemensamma mejlkonto och utföra inkommande löpande arbetsuppgifter av enklare karaktär, eller säkerställa att det utförs på annat sätt.
• Beställa och följa upp kommunikationstjänster av våra olika leverantörer, samt ta fram och utveckla rutiner för beställningar.
• Proaktivt medverka till förändring och utveckling inom ansvarsområdet.

Kvalifikationer

• Du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring, media eller motsvarande utbildning som vi bedömer relevant.
• Du ska ha minst 5 års erfarenhet från liknande roll exempelvis som produktionsledare eller en jämförbar roll inom kommunikation.
• Du har erfarenhet av formgivning och god kunskap inom teknisk produktion av material för publicering i både tryckta och digitala kanaler.
• Du har god förmåga att pedagogiskt uttrycka dig i tal och skrift på framför allt svenska, men gärna även på engelska.
• Du har god datorvana och erfarenhet av arbete med Office och EpiServer samt goda kunskaper inom Adobe creative suite – framförallt InDesign och Photoshop.
• Du har god erfarenhet av tillgänglighetsanpassning.

Meriterande

• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.
• Kunskap om offentliga affärer.

Om dig
Viktigt är att du har förmågan att få saker att hända, är kommunikativ, kan arbeta målmedvetet och strukturerat för att på så sätt uppnå bästa leverans. Du tar till dig nya områden och är frågvis och nyfiken. Uppgiften ställer höga krav på organisationsförmåga, flexibilitet och servicekänsla. Du är bra på att prioritera och är noggrann och kostnadsmedveten.

Vidare är du kreativ och har en god förståelse för hur teknik, design och kommunikation hänger ihop. Du har en passion för kommunikation och triggas av att hitta nya, smarta sätt att lösa problem på, du vågar testa nya metoder och lösningar. Du har god samarbetsförmåga, söker samverkan med kollegor och omgivning och skapar delaktighet i kommunikationsarbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet

Om Upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndighetens vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är en ung myndighet med uppdrag att ge stöd till upphandlande organisationer och leverantörer genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. 2019 fick vi utmärkelsen Sveriges modernaste myndighet. Vi sitter i nyrenoverade aktivitetsbaserade lokaler i Solna Business Park.

Anställningen och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan senast den 29 juni 2020. Bifoga CV, exempel på grafisk form du har producerat, och ett personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet. Vi kommer att påbörja urvalsarbetet i augusti.

För mer information
Åsa Olsson, Kommunikationschef, 08-586 217 99

Johanna Carlstedt, HR Specialist, 08-586 217 94

Christian Blume, SACO-S, 08-586 217 80

Daniel Mott, ST, 08-586 217 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upphandlingsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2020
  • Ansök senast: 29 juni 2020

Besöksadress

Svetsarvägen 10
Solna

Postadress

Box 1194
Solna, 17123

Liknande jobb


Grafisk designer till globalt företag

Grafisk designer till globalt företag

22 november 2024

9 december 2023

Graphic Designer

Graphic Designer

5 december 2023

Två kommunikatörer till Solna stad

Två kommunikatörer till Solna stad

1 december 2023