Produktionsledare till Bosch Thermoteknik

Produktionsledare till Bosch Thermoteknik

Arbetsbeskrivning

Är du en van ledare och redo att axla rollen i ett bolag som ligger i framkant med innovativa produkter? Söker du en ny utmaning och vill bidra till något så aktuellt som hållbar energi? Då har vi rollen för dig!

Om företaget
Bosch Thermoteknik AB i Tranås utvecklar, tillverkar och säljer värmepumpar för den europeiska marknaden. Vi är cirka 1000 medarbetare och utgör en del av den Boschkoncernen som består av cirka 420 000 medarbetare världen över.

Vi arbetar med hållbar förenkling av vardagen där stort fokus ligger på miljö, innovation och utveckling. I Tranås finns en produktionsenhet och ett kompetens- och R&D center. De värmepumpar vi tillverkar hämtar energi från olika källor - berget, vattnet eller luften. Vi arbetar för att ständigt ligga i framkant och bidrar till hållbar energi och en bättre miljö med målet att skapa en förenklad vardag för våra kunder. Kort sagt, vi skapar teknologi som är ”Invented for life”.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Produktionsledare har du det övergripande ansvaret för nattskiftet. Du leder och fördelar arbetet för din avdelning och ger dina medarbetare rätt förutsättningar för att uppnå en god arbetsmiljö, hög effektivitet, produktivitet och kvalitet.

Dina ansvarsområden i korthet:
• Personalansvar
• Arbetsmiljöansvar
• Resultatansvar
• Utvecklingsansvar

Du har ett brett kontaktnät internt där du samarbetar med övriga produktionsledare, dina teamledare, HR och andra avdelningar på siten, såsom kvalité och underhåll. Du rapporterar direkt till produktionschef och dina arbetstider är förlagda på natten.

Din profil
För att komma till din rätt i rollen som Produktionsledare ser vi att du har erfarenhet från liknande roll sedan tidigare med ett personalansvar för en större grupp. Du känner dig hemma i tillverkande industri och har med fördel varit i en ledande befattning i snarlik verksamhet som Bosch. Det är starkt meriterande om du har kompetensutvecklats i form av ledarskapsutbildningar tidigare. Administration och affärssystem sätter du dig in i med enkelhet samtidigt som du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

I dina tidigare erfarenheter har du funnit en fallenhet för ledarskap där dina framgångsrika verktyg varit en tydlig kommunikation där du når fram till både medarbetare och kollegor. Du trivs i en organisation med god struktur där du ställs inför utmaningar och problemlösning och är van vid att ta beslut. Vi ser gärna att du är skicklig på att leda och fördela arbetet samt har förmågan att identifiera och prioritera uppgifter på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökningsförfarande
Rekryteringsprocessen är ett samarbete mellan Bosch och Skill. Du är varmt välkommen med din ansökan på skill.se. Vi kommer börja bearbeta ansökningar från och med vecka 33.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Algeskog på 036-18 82 96 alternativt linda.algeskog@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2023
  • Ansök senast: 27 augusti 2023

Liknande jobb


Operativ teamledare!

Operativ teamledare!

10 december 2024