Produktionsledare till Folkspel

Produktionsledare till Folkspel

Arbetsbeskrivning

Folkspels inhousebyrå söker en produktionsledare med erfarenhet av digitala och traditionella produktioner.

Vilka är vi?

Folkspel ägs till 100 % av folkrörelserna, via 71 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar. Vi är 125 anställda med en årsomsättning på 1,2 miljarder. Vårt uppdrag är att via lotteriverksamhet göra det möjligt för folkrörelserna att kunna fortsätta sitt viktiga arbete. Några av våra produkter är BingoLotto, Sverigelotten och Årets Eldsjäl. Genom åren har Folkspel genererat 16,8 miljarder kronor till svenskt föreningsliv. Läs mer om oss och våra produkter på: www.folkspel.se.

Folkspel Inhousebyrå fungerar som vilken reklambyrå som helst och arbetar med hela kommunikationskedjan från varumärkesbyggande till taktiska kampanjer i alla medieslag. Vår reklam finns bland annat i TV, Butik, SoMe, OOH, radio etc. Kanske är vi en av de mer reklamfilmsintensiva byråerna i stan. Bland våra uppdrag finns varumärkena Folkspel, BingoLotto, Sverigelotten och Årets Eldsjäl.

 

Vad innebär jobbet?

Som produktionsledare har du en central del i varje projekt och styr alla produktioner från start till mål. Du är kontaktpersonen som kommunicerar med team, beställare och leverantörer. Genom organisering, planering, ett starkt ledarskap och ett lösningsorienterat angreppssätt säkerställer du att saker blir gjorda och att kreativa idéer och koncept på ritbordet blir framgångsrik kommunikation och marknadsföring.                          

Övriga uppgifter:

- jobba tajt tillsammans med produktionsledare, projektledare och det kreativa teamet
- ansvara för produktionsplanering, tidsplaner och uppsatta deadlines
- driva digitala och traditionella projekt och produktioner från brief till slutleverans
- tar emot nya jobb och briefer och ansvara för och fördela de arbetsuppgifterna inom teamet
- ta ett helhetsansvar för resursbemanningen och tidsplanering av produktioner och kampanjer
- vägleda, strukturera och utveckla digitala och traditionella processer och projekt
- proaktivt och lösningsorienterat driva kundteamen på byrån framåt
- säkerhetsställ bra kommunikation i projekt och skapa tydlighet med fokus på frågorna ”vem, vad, när och hur?”
- ansvarar för optimering av inköp, leverans och fördelning av digitalt & tryckt material

Vem är du?

Du älskar människor lika mycket som ordning och reda. Du har stor kunskap om kommunikation och marknadsföring i alla kanaler, särskilt i digitala plattformar och kanaler. Lång erfarenhet av produktionsprocessen för både digitalt och print underlättar när du skall resursbemanna, planera, prioritera och säkerställa deadlines. Du har en förmåga att skapa goda relationer, kunna ställa tydliga krav och vara ett bra bollplank till dina medarbetare och beställare/internkunder.

Som person är du lyhörd, serviceinriktad, ansvarstagande och lösningsorienterad. Självklart är du noggrann och har ett öga för korrekturläsning. Du har beslutsvana och erfarenhet av att hantera flera parallella uppdrag samtidigt. För att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad, organiserad och självgående. Att självständigt äga och tillsammans med projektledaren driva produktioner och projektet framåt ser du som en självklarhet.

Du är nyfiken på och väl insatt i den digitala världen och håller dig uppdaterad genom att använda digitala verktyg, lösningar och arbetssätt för att öka transparens och effektivitet.

Du har:

- minst tre års erfarenhet som produktionsledare
- mångårig erfarenhet av grafisk & digital produktion, digital marknadsföring, reklam/inhousebyrå med liknande uppgifter
- projekt-/produktionsledarutbildning eller marknadsföring på högskolenivå eller motsvarande
- erfarenhet av digital produktionsledning och filmproduktion
- erfarenhet av inköp av reklam-/grafiskt material
- utmärkta kunskaper i svenska i tal och skrift

 

Detta erbjuder vi:

Du blir en viktig medarbetare på inhouseavdelningen och rapporterar till projektledare och chef för inhouse.  Vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Vi har goda personalförmåner, kollektivavtal och fast lönesättning. Vi sitter och verkar i Gamlestan i Göteborg.

 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Frågor om tjänsten: Ring Chef för Inhouse Anna Johansson, 0709–563805 
Övriga frågor: Ring HR-chef Annika Eriksson, 031-345 90 13  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är 5 april 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Folkspel Ideell Förening
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 5 april 2021

Liknande jobb


6 maj 2024

16 augusti 2010

2st AV tekniker med kundansvar till PADAB

1 november 2010

Hälsomedvetna säljare sökes

8 april 2010