OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Barncancerfonden
Barncancerfonden har sedan 1982 arbetat för att fler barn ska överleva cancer samt med att hjälpa drabbade familjer att få den vård och det stöd de behöver. Under samma period har överlevnaden ökat till 85 procent, men barncancer är trots detta fortfarande den vanligaste dödsorsaken hos barn 1–14 år i Sverige. Tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer är Barncancerfonden den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige. Barncancerfonden är godkänd av Svensk Insamlingskontroll och har ett 90-konto, vilket garanterar att pengarna går till rätt ändamål.
Vi är en organisation med höga ambitioner, som sätter vassa mål och som därför ständigt utvecklas. Vi samlas kring vår vision – alla som drabbas av barncancer ska leva, inte bara överleva. Vägen dit är fylld av utmaningar, lärande, framgångar, sorg, glädje och allt där emellan – vill du vara med på resan?
Barncancerfonden söker en erfaren, strukturerad, noggrann, ansvarstagande produktionsledare till vårt härliga Inhouse & varumärkesteam. Söker du ett arbete där du får möjlighet att använda din fingertoppskänsla för det kommunikativa kring ett känsligt ämne och har erfarenhet av att vårda och utveckla starka varumärken, då vill vi gärna träffa dig.
Om rollen
I Inhouse & varumärkesteamet, som med dig består av fem personer, arbetar vi med produktion av kommunikationsprojekt som stärker vårt varumärke och kommunikation som syftar till att samla in pengar till vår viktiga verksamhet. Ibland från ax till limpa och oftast i samarbete med våra byråer, men ibland är vårt uppdrag endast en slutlig check kring tonalitet, färg och form. Vi söker därför dig som är lite av en kameleont, som gillar att ha koll på allt och alla, är prestigelös och van vid att ge dina kollegor stöd i varumärkesfrågor.
Dina uppgifter
• Produktionsledning av samtliga kommunikationsinsatser som driver insamling
• Checka av tonalitet och säkerställa vår grafiska profil i all produktion
• Värna om Barncancerfondens varumärke i allt som produceras
• Hålla i produktionsplanen för inhouse-teamet
• Säkerställa leverans i rätt tid, till rätt person med rätt innehåll och kvalitet
• Budgetuppföljning
Din profil
• Akademisk examen inom kommunikation/varumärke eller motsvarande
• Erfarenhet av varumärkesbyggande kommunikation och varumärkesförvaltning
• God känsla för färg- och formspråk
• Erfarenhet av att produktionsleda kreativa produktioner och byråer
• Noggrann och struktur är ord som kännetecknar dig
• Vana vid att arbeta med digitala lösningar såväl som tryckta enheter
• DR-kunskap
Vi erbjuder dig
Ett spännande arbete där du arbetar med ett fint varumärke, på en arbetsplats där vi strävar efter att göra skillnad varje dag med så effektiva medel som möjligt. Vi drivs av att hela tiden utvecklas och hos oss får du möjlighet att arbeta i en kreativ och ambitiös miljö där det finns utrymme att vara med och påverka Barncancerfondens framtida utveckling och angelägna arbete. Vi sitter i trivsamma lokaler på Hälsingegatan, har schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal som tjänstepension, försäkringar och ett generöst friskvårdsbidrag.
På Barncancerfonden ska vi göra allt som står i vår makt för att vår verksamhet ska vara trygg och säker för våra barn. En bakgrundskontroll och uppvisade av utdrag från Polisens register sker därför alltid i slutet av en rekrytering hos Barncancerfonden.
Facklig kontakt: Rebecka Winell, rebecka.winell@barncancerfonden.se
Mobil: 070-420 03 81
Ansökan
På Barncancerfonden vill vi vara en arbetsplats präglad av som speglar det samhälle vi är en del av. Du söker genom att klicka på Ansök. Om du vill ha mer information, kontakta Anne Bergsten, anne.bergsten@barncancerfonden.se som är Kreativ chef för Inhouse & Varumärke.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, den 13e februari.
Välkommen med din ansökan!