OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
För kunds räkning söker vi nu en Produktionsplanerare. Kunden finns i Helsingborgstrakten och är verksam inom livsmedelsbranschen.
Som produktionsplanerare kommer du att ansvara för veckovis och månadsvis produktionsplanering. Du balanserar lagret mot prognoser och kundorder, analyserar nyttjande av resurser, kapacitet och inkommande varor för att skapa goda förutsättningar för kostnadseffektiv produktion och servicenivå. Du kommer också ha ett ansvar för beställningar av tredjepartsleverantörer eller andra produktionsenheter. Du agera som ”spindeln i nätet” och har en nära kommunikation med interna avdelningar såsom sälj, kvalité, marknad och R&D.
Vi söker en person som har erfarenhet av planering är flexibel och öppenhet för förändringar.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Arbetsuppgifter:
- Ansvara för att planeringen möjliggör ökad produktivitet och optimalt nyttjande av resurser.
- Bidra till förändring inom produktionsplaneringsprocessen, framförallt utveckling av arbetsmetoder som leder till förbättringar/effektiviseringar
- Uppföljning och sammanställning av nyckeltal
- Ansvara för att säkerställa att systemet stämmer relaterad till materialstatus, detta i nära samarbete med kvalitetsavdelningen.
- Arbeta med totala värdekedjan (end-to-end value chain), flöden och processer och förståelse för hur affären påverkar totalkostnaden.
Din profil
Din profil
Vi söker dig med kunskap inom planering och förståelse för logistikflödet i ett producerande företag. I tidigare roller har du arbetat i eller i nära samarbete med flera delar av produktionen varpå du skapat dig en god förståelse för vad som sammantaget skapar en effektiv, konkurrenskraftig produktionsapparat.
Utöver ovanstående ser vi att du känner igen dig i ord så som:
- Analytisk – bygger dina beslut på insamlad data / fakta
- Kommunikativ – tydlig i skrift och muntlig kommunikation (engelska & svenska)
- Problemlösare – utvärderar och analyserar effektivt problem som uppstår
Vi ser även att du har:
- Erfarenhet av och kunskap om nyckeltal / KPI-mått
- Erfarenhet av kundrelationer (interna och externa)
Det är även meriterande om du:
- Erfarenhet av Navision & SAP
Ansök redan idag!
Detta är ett 6 månaders interimsuppdrag och du kommer vara anställd av Unik Resurs under uppdraget. Uppdraget kommer att vara på heltid och beräknad uppstart är mitten av augusti.
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22, daniel.stalback@unikresurs.se
Rebecca Wikström och nås på 0739-73 93 65 eller på rebecca.wikstrom@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84