OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och självgående produktionsplanerare/logistiker som trivs i en flexibel produktionsmiljö.
Om företaget
Produktenheten Communications består av drygt 110 personer och ingår i affärsområdet Surveillance. Vi jobbar med högteknologiska och robusta kommunikation- och sensorlösningar till alla typer av kundsystem. Denna tjänst tillhör gruppen Mobile Installation and Logistics som är en produktionsenhet baserad i Arboga och är mestadels fokuserad på mobila kommunikationslösningar.
Dina arbetsuppgifter
Ditt ansvar är att omsätta och planera projektbehov till fysiska leveranser av material till våra produktionsuppdrag både i vår verkstad och ute hos kunden. Vi har inte en serietillverkande verksamhet utan tillverkar oftast små serier eller modifierar redan befintliga system. Du kommer att vara en del av en grupp som består av logistiker, montörer och inköpare.
I denna roll så jobbar du med flera olika gränsytor inom avdelningen såsom inköp, konstruktörer, projektörer, förrådspersonal och montörer för att nämna några.
Detta innebär mer ingående ansvarsområden som att:
• Registrera inköpsbehov i vårt verksamhetssystem
• Leveransbevakning på materiel
• Materialplanering
• Skapa produktionsplaner och följa upp dessa
• Skapa och följa upp produktionspaket
• Beredning av produktionsytor
• Kommunikation med projekten angående avvikelser
• Initiera avvikelsehantering när det gäller leveranskvalitet
• Jobba med artikelvård och uppdatera viss data i vårt verksamhetssystem
Din profil
Du kommer att behöva jobba med att skapa dina egna förutsättningar och själv ha kapaciteten att skapa struktur och inriktning. I rollen kommer du att ha många kontaktytor och många ärenden aktiva samtidigt, därför är det av stor vikt att du har god kommunikationsförmåga och jobbar strukturerat. Du jobbar aktivt med att budskap når fram och att förväntningarna är tydliga för alla berörda parter för att projektet som helhet ska nå framgång.
Som vår nästa kollega är du prestigelös, driven och initiativtagande samt kan leda dig själv och andra i rätt riktning för att nå uppsatta mål och resultat. Detta innebär att du ska kunna strukturera ditt arbete och vara flexibel i ditt tankesätt. Ditt nära samarbete med kollegor och övriga instanser förutsätter självklart en god laganda och samarbetsförmåga.
Vi söker dig som:
• Har relevant utbildning inom logistik eller motsvarande i form av minst några års erfarenhet.
• Har erfarenhet av logistikuppdrag
• Har förmågan att jobba strukturerat och vill hålla en bra ordning i sina uppdrag
• Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
• Fördel om du jobbat i en flexibel verksamhet med skiftande uppdrag
Vi värderar följande egenskaper högt:
• Erfarenhet från tillverkningsindustri
• Produktkännedom inom militär verksamhet
• Hög kapacitet att förvärva, tillämpa och dela kunskap.
• Förmåga att bygga nätverk och mycket bra samarbets- och kommunikationsförmåga.
• Tar dig an uppgifter med bra attityd och affärsmässighet
• Är lösningsorienterad i ditt arbetssätt
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag hos Skill om 6 månader med chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Larsson, elin.larsson@skill.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.