OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Mobergarna grundades 1948 i Göteborg. Under 60-talet flyttade företaget till Öland och var då inriktat på produktion av maränger. I slutet av 90-talet började man också baka traditionella småkakor och i samband med detta förvärvades två anrika kakbagerier som tillförde mycket kompetens och tradition till våra produkter, numera producerar vi huvudsakligen i andras varumärken. Mobergarna är idag beläget strax utanför Kalmar.
Läs gärna mer om oss: www.mobergarna.se
Tjänstebeskrivning
Till vårt bageri i Kalmar söker dig som vill arbeta med produktionsplanering och visst inköpsarbete. Tjänsten skall tillsättas omgående och börjar med ett konsultuppdrag, det finns stora möjligheter att detta uppdrag övergår till en fast anställning.
Som en del i produktionsteamet ger vi dig möjlighet att utveckla och ansvara för produktionsprocessen och du kommer vara kontakten mot våra kunder och förväntas bidra i förbättringsarbetet för hela processen.
I rollen ansvarar du för ordermottagning, prognosprocess samt uppföljning och förbättring av produktionsplaneringen. Du har daglig uppföljning och kontakt med linjeansvariga gällande hur arbetet i produktionen fortlöper och du ansvarar för att både produkterna och vår produktion uppfyller gällande rutiner och krav. Du rapporterar och dokumenterar eventuella driftstörningar och avvikelser som förekommer, detta görs till verkstad och produktionschef.
Du har löpande kontakt med våra kunder och du kommer även att arbeta med kundleveranser och inköp. Viss internrevision för företagets kvalitetscertifieringar ingår i denna roll.
Du rapporterar till Produktionschef.
Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll har du ett starkt driv och en vilja att ta ansvar för både din egen verksamhet så väl som för hela företaget. Du har relevant eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av arbetsuppgifter som är ovan beskrivna. Har vi tur besitter du erfarenhet inom livsmedelsbranschen och är HACCP-utbildad.
Som person besitter du en god förmåga att kommunicera, detta gör att du snabbt och enkelt gör dig förstådd. Du beskriver dig själv som en analytisk och lösningsorienterad person med förmåga att omsätta strategier till goda resultat. Du är teamorienterad och jobbar lika bra självständigt som i grupp.
Din IT-mognad är hög och du har goda kunskaper i MS Office.
Du hanterar svenska och engelska väl, både i tal och skrift.
Tjänsten kräver B-körkort.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se.
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 27 juni 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642