Produktionsplanerare till Arvid Nordquist

Produktionsplanerare till Arvid Nordquist

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till minst december 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Arvid Nordquist. Det finns viss möjlighet till förlängning eller överrekrytering.

Om företaget:

Arvid Nordquist är ett Stockholmsbaserat familjeföretag med ca 300 medarbetare över hela Norden som brinner för att erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna. Sedan starten 1884 har man fokuserat på att leverera kvalitet i sina produkter som består av bland annat kaffe, vin, öl och livsmedel. Deras sortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad påverkan på människa och miljö.

Den primära arbetsplatsen är till en början på Arvid Nordquists huvudkontor i Solna Business Park. Byggnaden i Solna där både handelsbolag och kafferosteri ligger sedan 60-talet har företaget nu vuxit ur och Arvid Nordquist är i gång med att bygga ett nytt modernt kafferosteri, lager och kontor i Järfälla med flytt planerad till 2025. Läs gärna mer på: https://www.arvidnordquist.se/om-arvid-nordquist/nya-rosteriet/.

Arbetsuppgifter:

I rollen har du en central del i planeringen från grön böna till färdigförpackat kaffepaket. Du och en annan produktionsplanerare ansvarar för att säkerställa en effektiv produktionsprocess och materialanskaffning, i närtid och långsiktigt, utifrån kapacitet och uppsatta servicegrads- och lagermål. Ditt uppdrag innebär även försörjningsansvar för alla lagerpunkter med omlagringar mellan våra svenska lager och till Finland. Du upprätthåller KPI:er samt analyserar och drar slutsatser av dessa. Du kommer också vara en viktig del i utvecklingsarbetet i nuvarande verksamhet och kopplat till nya rosteriet. De viktigaste gränssnitten är framför allt produktion, lager och kaffeinköp men också marknad och sälj. I rollen tillhör du avdelningen ”Supply Chain Coffee” och ingår i ett team på tio medarbetare som bl.a. består av funktionerna Demand Planning, Supply Planning och lager.

• Säkerställa produktionsplan och behovsplanering utifrån verksamhetens mål inom bl.a servicegrad, lageromsättningshastighet
• Planering av råkaffe in till rosteriet samt operativt inköp av förpacknings- och insatsmaterial
• Aktiv och proaktiv avvikelsehantering, analyser och koordinering av produktionsflödet mot produktionsplan
• Driva dialogen med externa parter exempelvis förpackningsleverantörer och externa lager
• Arbeta aktivt med artikelvård i SAP så som basdata, MRP parametrar etc. för producerade och inköpta artiklar
• Driva utveckling av gränssnitt, processer, ansvarsområden och systemverktyg

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning, meriterande med relevant eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande
• Arbetslivserfarenhet av arbete inom logistikplanering gärna med fokus på produktions- och materialplanering
• Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Meriterande med erfarenhet av SAP
• Meriterande med erfarenhet av FMCG-branschen och/eller erfarenhet av reglerad verksamhet så som livsmedels- eller läkemedelsindustrin

I denna roll krävs det att du utmärker dig genom en stark problemlösningsförmåga och tydlig kommunikation. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Som en nyckelspelare i teamet är du driven, kreativ och målinriktad. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga produktionsmiljöer. Utöver detta värdesätter vi din förmåga att analysera och dra slutsatser från data för att driva kontinuerliga förbättringar. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, vilket gör det viktigt att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra. I denna rekrytering läggs stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Initialt Solna, från och med 2025 Järfälla
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2024
  • Ansök senast: 27 februari 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024