OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en produktionsplanerare till vår kund i Söderköping. Här kommer du ha en koordinerande roll mellan olika avdelningar på företaget och samtidigt ha mycket kontakt med både kunder och kollegor.
Om företaget
Företaget är en privatägd koncern med fem operativa enheter i södra Sverige samt en i Polen. Dem omsätter 700 Mkr och är idag totalt 250 anställda. Företaget är en system- och komponentleverantör i allt från idé till produktutveckling, till serietillverkning och montering.
Dina arbetsuppgifter
Som produktionsplanerare kommer du arbeta i en avropande roll kopplat till inköp och lager- och materialhantering. I rollen kommer du även vara involverad i prognosarbete och planera för kommande uppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar orderregistrering, planering i produktion och tillverkning samt kundkontakt. Du har dagligen kontakt med olika avdelningar internt, däribland sälj-, inköp-, och ekonomiavdelningen. Tjänsten som produktionsplanerare innebär att skapa de bästa förutsättningarna för att leverera i tid och tillgodose kundens behov.
Uppdraget kommer till en början vara ett konsultuppdrag men på sikt övergå till en anställning direkt hos kund.
Din profil
Det är meriterande om du har en eftergymnasialutbildning inom relevant område för tjänsten eller annan utbildning/ erfarenhet som bedöms likvärdig, alternativt erfarenhet av arbete med produktionsplanering sedan tidigare. Det är meriterande om du har kunskaper om tillverkande industri och har arbetat nära eller i en produktionsmiljö tidigare. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat i Monitor och G5.
Som person är du strukturerad och tar stort ansvar för ditt arbete. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö där du får möjlighet att planera din egen tid. Vi ser dig som är van vid att arbeta mot deadlines och känner dig trygg i att omprioritera vid behov. Då du kommer ha mycket kontakt med kunder och kollegor från olika avdelningar ser vi att du är en god kommunikatör och värdesätter ett socialt arbete. Samtidigt kommer du behöva arbeta självständigt och ta eget ansvar för ditt arbete.
I rollen kommer du ha både globala och nationella kontakter så det är viktigt att du har goda kunskaper i både tal och skrift i svenska och engelska.
Ansökningsförfarande
Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att söka!
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Emma Kilian, emma.kilian@skill.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.