Produktionsplanerare till MODIG Machine Tool AB i Kalmar

Produktionsplanerare till MODIG Machine Tool AB i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
MODIG Machine Tool tillverkar högteknologiska CNC maskiner med mycket hög kvalitet till prestigekunder som Boeing, Airbus, SAAB och Toyota. Vi är ett expansivt och innovativt företag som verkar på global marknad. Vi står inför en expansiv framtid med många nya maskiner där fokus breddats från flyg- till bilindustrin och behöver nu förstärkning.

Läs mer om oss här: www.modig.se


Tjänstebeskrivning
Är du en person som karakteriseras av struktur och planering? Vill du dessutom vara med på vår tillväxtresa och tillsammans med oss driva verksamheten mot våra uppsatta mål? Då kan du vara vår nästa kollega!

I rollen som Produktionsplanerare arbetar du med planering, beredning och logistik för att skapa förutsättningar för bra produktivitet och leveransprecision. Du fungerar som spindeln i nätet, du planerar och samordnar aktiviteter mellan olika funktioner såsom projektledning, konstruktion, inköp, lager, produktion, skeppning mm. Tillsammans med projektledaren skapar du förutsättningar för att optimera resurser och ytor samt att den kommunicerade leveranstiden till kund hålls. Din roll blir att samla in information och data för att kunna hålla produktions- och leveransplanen uppdaterad i vårt system. Din roll blir också att kommunicera planen och eventuella ändringar till berörda funktioner.

Du kommer arbeta efter att uppfylla Modigs standarder och produktionspolicys, för att göra detta analyserar du avvikelser så som förseningar och brist på material och justerar därefter produktionsschemat utifrån förutsättningarna. Du planerar lagerhanteringsprocesser för att undvika så väl brist som överflöd i lagersaldot.

Din placeringsort är Kalmar och du kommer att rapportera till Supply Chain Manager.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasieutbildning, gärna med inriktning teknik/mekanik. Du har dessutom några års erfarenhet av arbetsuppgifter som är ovan beskrivna.

Den här tjänsten passar dig som är självgående, analytisk och som har ett sinne för detaljer. Du är en strukturerad person och har inga problem med att prioritera. Att arbeta under press är ingenting som skrämmer dig utan driver dig istället framåt tack vare ditt målinriktade och engagerade förhållningssätt.

Rollen passar också dig som är lösningsorienterad och har ett bra helhetsperspektiv och som baserat på det fattar genomtänkta men snabba beslut. Då du i denna roll har många olika kontaktytor behöver du vara kommunikativ och duktig på att samarbeta.

Du är van vid att arbeta administrativt och har goda IT-kunskaper med erfarenhet av arbete i MS Office. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och har du dessutom erfarenhet av affärssystemet Monitor ERP betraktar vi det som meriterande.

Du talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska.

B-körkort är ett krav.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 6 juni 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

Operations/Supply Planner

Operations/Supply Planner

22 november 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

21 november 2024