OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Produktionsplanerare – till Planning & Analyze
Om tjänsten
Att vara Produktionsplanerare innebär en variationsrik vardag där man får en unik möjlighet att arbeta över hela produktions och leveranskedjan.
Produktionsplaneraren är involverad i processerna från det att order skapas i SAP till att den når kunden. I tjänsten förväntas man även utvärdera det dagliga arbetet och hjälpa till att driva utveckling och förbättringar, både inom och utanför den egna processen. Givetvis är det viktigt att ha en hög servicenivå och noggrannhet – inte minst då vi har mycket kontakter såväl internt som externt. Produktionsplanerare tar även emot och hanterar feedback från våra kunder i hela Norden både via mail och telefon.
Tjänsten innebär vidare analys- samt uppföljningsarbete såväl internt som externt. Att vara en god kommunikatör är också en viktig egenskap hos en Produktionsplanerare. Du behöver aktivt jobba för att få information av olika slag och trivas med att förmedla informationen vidare.
Arbetstiderna är skiftgång på två skift, varannan vecka dag mellan 06:00-15:00 samt varannan vecka kväll mellan 14:48-23:24. Fredagar vid kvällsskift 14:48 – 21:00. Tjänsten inleds med en provanställning (upp till sex månader).
Arbetet är lokaliserat till vårt lager i Skillingaryd och rollen är på heltid, med start omgående.
Din profil
Vi söker dig som ser lösningar där andra ser problem, har tidigare erfarenhet av logistik och trivs med att ha mycket kontakter med både interna som externa parter. En stor fördel är om du redan har kunskap om våra system (SAP, Astro, Centiro, KSD) men det är inget krav.
Önskvärda kompetenser/erfarenheter:
· Mycket god kommunikativ förmåga
· Intresserad av detaljer men samtidigt förmågan att se helheten.
· Ser förbättringspotential i arbetssätt vid egna avdelningen men även i den övriga verksamheten.
· Svenska: mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
· Engelska: god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
· Norska / Danska: stort plus att förstå i tal och skrift.
· Ordningsam, noggrann och mycket strukturerad.
· Utåtriktad, positiv och serviceinriktad.
· Initiativtagande, handlingskraftig, flexibel och samarbetsvillig.
· Analytisk och proaktiv problemlösare.
· Goda kunskaper i att sammanställa data samt att då även kunna analysera samt presentera densamma.
Låter det här intressant, skicka då din CV och personligt brev till job@power.se. Har du frågor om tjänsten så kontaktar du Avdelningschef Marie Petersson på mailadress: marie.petersson@power.se. Sista ansökningsdag är den 31 augusti. Vi arbetar kontinuerligt med tillsättningen av tjänsten, vilket innebär att tillsättningen kan vara klar tidigare. Ansök redan idag!
För övriga frågor kontakta vår HRPD Manager P-O Wändal (p-o.wandal@power.se).