Produktionssamordnare

Arbetsbeskrivning

Universitets- och högskolerådet, UHR, ger stöd och information till alla som vill läsa vidare på högskolan, samordnar antagningen till 37 lärosäten genom en gemensam e-tjänst, erbjuder möjligheter till internationellt utbyte och bedömer utländska utbildningar för dem som har studerat i ett annat land. Myndigheten har 240 anställda i Stockholm och Visby.

Vi söker dig som tillsammans med våra medarbetare och chefer vill vara med och bygga upp och utveckla vår myndighet och bidra till vår vision; utbildning, utbyten, utveckling – för alla som vill vidare.

Avdelningen för Antagning och studentstöd sköter antagningen till 37 svenska lärosäten, informerar om och inspirerar till högskolestudier, samt hjälper studie- och yrkesvägledare och potentiella sökande. Tjänsten som produktionssamordnare är förlagd till enheten för produktionssamordning.
Enheten har nio anställda och har till uppdrag att samordna antagningen till lärosätena via antagningssystemet, NyA. Vi samordnar även arbetet för myndighetens Contact center samt produktionsleder arbetet i en virtuell handläggarorganisation. En av våra medarbetare är för närvarande föräldraledig och vi söker därför efter en vikarie.

Arbetets innehåll  

Som produktionssamordnare kommer du att ha ett övergripande ansvar för planeringen av antagningsomgångar för antagning till lärosäten i Sverige. Uppdraget innebär mycket externa kontakter, både via e-post och via telefon såväl som träffar med våra uppdragsgivare.

Uppdraget innebär bland annat att:


• Felsöka i systemet och ge support till lärosätena i systemfrågor


• Publicera information på enhetens hemsida


• Föra fram förslag på ny funktionalitet i systemet till systemförvaltare och utvecklare


• Arbeta för att förbättra servicen till våra uppdragsgivare


• Tillsammans med kollegor och processansvariga utveckla verksamheten för att effektivisera processerna internt, och samtidigt öka servicen externt

Vi söker dig som har


• Högskoleexamen eller motsvarande inom samhällsvetenskap, informatik eller annan utbildning som kan anses likvärdig


• Arbetat med antagningssystemet NyA i minst två år och väl känner till systemet och dess funktioner


• Erfarenhet av att leda och planera ditt arbete


• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har


• Erfarenhet av arbete med NyA-webben, NyA open, Ladok och Episerver.


• Utbildning inom SQL.


• Intresse av datateknik.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att föra ett resonemang och förklara saker på ett pedagogiskt sätt både i tal och i skrift. Du är logisk och drivs av att lösa problem och hitta nya vägar. Vidare är du driven och viljan att ge service är ett kännetecken för dig som person. Du är social och gillar att interagera med andra människor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Information

Anställningen är ett vikariat på heltid till och med 2016-08-31. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm.

För mer information kontakta Andreas Sandberg, enhetschef, tfn: 010-470 05 80. Fackliga kontaktpersoner är Henrik Ohlsson (ST) tfn: 010-470 03 34 och Ragnar Sjögren (SACO) tfn: 010-470 03 50

Välkommen med din ansökan senast den 5 juli 2015 via www.uhr.se/ledigajobb

För mer information om UHR gå in på www.uhr.se



Vi eftersträvar en jämn könsfördelning samt de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sammanfattning

Besöksadress

Stockholm
None

Postadress

Box 45093
Stockholm, 10430

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024