OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scandinavian WeldTech (SWT) är en av Nordens ledande leverantörer av stål- och samverkanskonstruktioner till flervåningshus. Med våra rötter i stålindustrin i Bergslagen har vi lång erfarenhet i branschen och vi har varit med och utvecklat flera av de moderna byggtekniker som används idag. Vi är kända för hög kvalitet, god kundservice och ett brett utbud lösningar i våra marknader Sverige, Norge och Danmark. I Sverige och Tyskland ligger våra två helägda fabriker. Samarbete över landsgränserna genom digital kommunikation är vardag för oss, varför vi hållit oss relativt opåverkade av Covid-situationen. Det är i detta moderna och kreativa team som vi hoppas att du vill vara delaktig i.
Om tjänsten
Vi söker nu en person med gott ordningssinne, en driven och nyfiken medarbetare till ett innovativt och expanderande företag med stora projekt i hela Norden. Vill du fokusera på logistik och lagerhantering samt kan löneadministration och löpande redovisning? Då kan detta vara något för dig! Inom Logistik kommer du att samarbeta tätt med verkstadschef Ali, för att säkerställa en kontinuerligt god bild av verkstadens aktuella och framtida materiallager och flöden (stålplåtar, rör, armering mm). Det involverar månatlig inventering, övervakning av framtida behov, rapportering av tillverkning och att göra materialbeställningar utifrån detta. Därtill kommer du beställa utgående transporter för leverans av färdiga produkter till våra kunder.
Inom ekonomi kommer du göra löner för våra 16 kollektivt anställda medarbetare (avtalet är Stål och Metall). Du kommer också göra kund- och leverantörsreskontran samt sammanställa data för månadsbokslut av lagerbokföringen.
Tjänsten är deltid, till att börja med 65%. Möjlighet finns att efter hand bredda tjänsten och gå upp till heltid, beroende på din egen utveckling och intresse. Placeringsort är Borlänge.
Vem är du?
Kvalifikationer
Vi föreställer oss att du har några års erfarenhet från redovisning och/eller logistikarbete och att du har god koll på kedjan fram till ett bokslut, där du kommer vara en viktig del.
• Erfarenhet av ekonomiarbete
• Kunskaper i affärs- och lönesystem. Specifik kompetens inom Pyramid Business studio & Hogia Lön är meriterande.
• God datorvana
• Svenska och engelska är ett krav
• Tyska är en merit
Personliga kompetenser
Din framåtanda och positivitet smittar av sig som den lagspelare du är! Du har en öppen och ödmjuk attityd som gör att du skapar goda relationer med såväl kollegor som kunder och leverantörer.
Du är driven och självgående och har en förmåga att skapa en överblick i arbetet. Du är den som går och tar reda på svaren på dina frågor när du kör fast, och delar gärna med dig av dina erfarenheter till kollegor.
Dina personliga egenskaper är viktiga för att lyckas då du kommer till ett företag med en stark framtidstro där engagemang, utveckling och yrkesstolthet har en central roll.
Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström.
Ansökningar tas endast emot via ansökningslänk på hemsida www.lundinbostrom.se, senast den 12 december.
Kontakta rekryteringskonsult Ida Ryentorp 070-360 71 90, ida.ryentorp@lundinbostrom.se eller Peter Boström, 073-826 71 00, peter.bostrom@lundinbostrom.se vid frågor.