Produktionssamordnare, Sandviken

Produktionssamordnare, Sandviken

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Brinner du för att arbeta professionellt med en affärsmässig inställning där
du alltid ser till hur det på bästa sätt skapar värde för företaget? Är du bra på att se helheten i produktion och lager? Gillar du att samordna projekt tillsammans med kollegorna? Då har vi uppdraget för dig! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Som produktionssamordnare hos vår kund kommer du att få möjlighet att utvecklas i en roll som kombineras med projektledning. 

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att hålla ihop kalkylarbetet för nya offerter, samordna inköps kalkylarbete med materialförsörjning för att sammanställa till ett komplett kalkylunderlag,  ta fram kalkyler på projekt innehållande kostnader utöver materialförsörjning, driva och samordna projekt tillsammans med övrig personal, ta fram produktionsdokumentation för tillverkning. Du kommer att ansvara för att ha avstämningar av projekt tillsammans med kund vilket även omfattar att  följa upp tillverkningen av projekt, så att de håller tid, kostnad och kvalitet.
Du kommer även att arbeta nära säljorganisationen för att hjälpa till med kalkyler som sedan blir offerter.
Rollen innehåller även en hel del administration som att lägg upp tillverkningsorder i  rapporteringssystemet som sedan delas ut till produktionspersonal, skicka ordererkännande till kunder, fördjupat arbete med material i lager, sammanställning av orderstatistik för analys av faktiska kostnader.  En viktig del i rollen är att aktivt arbeta med kvalitén genom att ständigt söka förbättringar. 

Arbetstider
Heltid, dagtid

Kvalifikationer
Du som söker ska ha för uppdraget relevant utbildning och minst gymnasium. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial ingenjörsutbildning. Du har arbetslivserfarenhet som projektledare, produktionssamordnare eller liknande. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt av affärssystem.
I arbetet kommer du ha många kontakter såväl internt, som externt så du måste kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi sätter ett stort värde på dina personliga egenskaper och i den här rollen är det viktigt att du har rätt inställning och engagemang och har förmåga att samarbeta med kollegor, såväl som kunder och partners. Du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du har en god förmåga att organisera ditt arbete, och van att ta eget ansvar. Du är van att analysera situationer och få en överblick.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-05-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Anna Sjöberg, branch manager; anna.sjoberg@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 16 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


12 november 2024

7 november 2024

25 oktober 2024