Arbetsbeskrivning
Är du sugen på att bidra till utvecklingen av framtidens transportsystem och vill samtidigt själv utvecklas i rollen som produktionssättningsledare? Vårt arbete syns på hela Trafikverket och spelar en stor roll i att utveckla och upprätthålla alla viktiga leveranser i IT miljön.
Produktionssättningsledare IT och ledsagningsansvarig
Arbetsuppgifter
Som produktionssättningsledare har du fokus på samordning där du inför kvalitetssäkrade produktionssättningar i Trafikverkets IT-miljö med så lite verksamhetsstörning som möjligt. Du har en god bild av en föränderlig IT-miljö och säkerställer att produktionssättningens alla aspekter bedöms och ses över tillsammans med inblandade parter, för att förebygga kvalitets- och säkerhetsbrister. Du planerar arbetsmomenten och fördelar ut dem till de operativa grupperingarna inom IT som utför respektive jobb. För denna tjänst är också andra arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär aktuella, därför är det bra om du tycker om att samordna, planera, strukturera upp och presentera. Det är fortfarande beställaren för uppdraget som har det övergripande ansvaret för produktionssättningen, men du skapar förutsättningar, stöttar, koordinerar och kvalitetssäkrar. Det ingår i dina arbetsuppgifter att föra dialog med beställare, tekniker och utvecklare angående planerade ändringar som utförs i Trafikverkets IT-miljöer.
Funktionen Ledsagning är i hög grad fokuserad på problemlösning. Arbetet innebär intern som extern kommunikation med många olika yrkesgrenar och innefattar allt ifrån operativt Tekniska samtal, via Planerare och utförande tekniker, till ekonomiska och avtalsrelaterade aspekter. Därtill krävs kontroll och koordinering runt olika arbetssätt, dokument och processer för en varierande flora av anläggningstyper. Till stöd i arbetet används ett flertal System, Plattformar och Forum.
Du kommer ingå i ett engagerat team med andra produktionssättningsledare. Ni är centrala för att arbeten ska flyta på bra. Du kommer att få gå bredvid en erfaren produktionssättningsledare för att komma in i jobbet på bästa sätt.
I sektionen finns vi idag placerade i Borlänge och Gävle. Vi är ett team på 11 medarbetare med en hel del olika spännande arbetsuppgifter, varav en stor del handlar om just planering av arbeten och produktionssättningar i vår infrastruktur.
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Kristian Edling, se kontaktuppgifter nedan.
Intervjuer sker via Skype, preliminärt under vecka 50.
Placeringsort: Borlänge eller Gävle.
Kvalifikationer
Vem är du?
Rollen innebär en hel del individuellt arbete samt att du är lyhörd och duktig på att förmedla ditt budskap på ett enkelt sätt där du anpassar dig till mottagaren oavsett om det är en presentation eller i ett samtal. Du tar ansvar för dina uppgifter och är duktig på att med ett strukturerat angreppssätt själv driva dina processer framåt. Du är trygg i din roll, prestigelös och har god självinsikt. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som:
har högskole-/universitetsutbildning (om minst 180 hp) inom IT. Alternativt har du annan utbildning i kombination arbetslivserfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdigt
har flerårig aktuell erfarenhet från ett koordinerande, samordnande yrke inom IT och för tjänsten relevant område
har arbetserfarenhet från något ärendehanteringssystem
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du
har arbetat i ärendehanteringssystemet Remedy ITSM eller Ärling
har erfarenhet av arbete med kundrelationer
har goda företagsekonomiska kunskaper
har kunskap om ITIL
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089