OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Råvaruförsörjning är en nyskapad avdelning inom Swerock som samlar segmenten Grus & Berg och Recycling i en gemensam organisation för att knyta verksamheterna närmare varandra och arbeta mot gemensamma mål med optimalt nyttjande av kompetenser och resurser. Verksamheten är i ett spännande skede och utifrån våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga söker vi nu efter en ny medarbetare till en roll som Produktionsstöd åt vår verksamhet i Skåne.
I rollen som produktionsstöd får du ett varierande och roligt arbete med många olika typer av arbetsuppgifter. Du kommer att fungera som allt i allo med fokus på administration och du kommer vara länken mellan produktion och stödfunktion. Du kommer att stötta både gruppchef och platschef i dagliga produktionsfrågor.
Till dina primära arbetsuppgifter hör:
- Miljö- och kvalitetsdokumentation för ansvarsområdets produktionsanläggningar
- Följa upp nyckeltal produktionsanläggningar
- Följa upp produktion och gällande beslut produktionsanläggningar
- Organisera och dokumentera
- Ordermottagning inkl. rådgivning och vägledning till kunder
- Faktureringsunderlag, prislistor, lagerredovisning, kontantredovisning
- Fakturering och avtalskännedom
- Kontering och kontroll av leverantörsfakturor
- Kreditbedömning och uppföljning av förfallna fakturor
- Ta fram statistikrapporter för externt och internt bruk
- Provtagning på produktionsanläggningarna i Skåne
- Enklare IT-support till kollegor och chefer
Vem är du?
Vi söker dig som är positiv, prestigelös och har lätt för att kommunicera och samarbeta. Du gillar administrativt arbete, tar egna initiativ och är van vid att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är strukturerad vill ha ordning & reda runt omkring dig. Att arbeta lösningsorienterat med kunden i fokus är en självklarhet för dig.
Du har gymnasial utbildning och har du dessutom eftergymnasial utbildning inom miljö, administration, och/eller ekonomi är det meriterande.
Vidare har du god datorvana och är en erfaren användare av Officepaketet. Kunskap om ballast- och jordprodukter är en fördel, liksom erfarenhet av arbete med tillstånds-/anmälningspliktig verksamhet eller erfarenhet av arbete med miljöfrågor är meriterande.
Resor i tjänsten kan förkomma varför du måste ha B körkort och tillgång till egen bil.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten är på heltid, tillträde enligt överenskommelse.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Gruppchef Martina Andersson på telefonnr; 0733-84 88 92.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gederberg, Personal
031-998104, 0725-333111
Magnus Kamph, Platschef
0418-45 08 04, 0733-84 72 03
John Åke Kristofersson, arbetschef
0733-84 89 61
Ann-Christine Nilsson, Personalsamordnare
0733-84 86 88
Gunnilla Ivarsson, platschef
0418-45 08 01, 0733-84 72 01
Håkan Dahlberg
010-4568910, 0733-847589
Hubert Malmström, arbetschef
0725 33 38 22
Magnus Kamph, arbetschef
0418-45 08 04, 0733-84 72 03
Fredrik Hedlund, Arbetschef
072-533 36 38
Kenneth Brånlid, Platschef
0733847279