Produktionssupport

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Arbetet i Södertälje pågår för fullt, och våren 2022 får vi äntligen nycklarna till det nya distriktet!
Vi har en spännande tid framför oss med uppstarten av en helt ny arbetsplats i Almnäs, Södertälje! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av verksamheten från start. Nu finns det möjlighet att visa intresse för tjänsten som Produktionssupport. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig!


Som Produktionssupport ingår du i funktionen Operations Center Land och fungerar som en länk mellan Schenkers kundservice, chaufförer och terminalpersonal för att kunna ge korrekta och snabba svar till våra kunder.


Arbetsuppgifter:

* Agera support mellan produktion och kund
* Hantera ärenden och frågor från kund gällande avvikelser för gods och paketsändningar
* Koordinera specialtransporter så som inbärningar, kranbils- och budbilsleveranser
* Rättning av sändningsinformation och tilläggsdebiteringar av tjänster
* Hjälpa kunder som kommer in till oss och som vill skicka eller hämta gods
* Utföra aviseringar av gods- och paketsändningar till företag och privatpersoner

Din Profil
För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning till samarbete, kundservice och kvalitet. Du är flexibel och ansvarsfull med kunden i centrum. Vi ser gärna att du tar egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Då vi arbetar i många olika datasystem så krävs erfarenhet att arbeta i en IT-miljö. Vi ser gärna att du uttrycker dig väl i telefon och via mail då rollen innebär mycket kundkontakt.

Vi söker dig som:

* Har hög servicekänsla som även trivs med att arbeta administrativt och har god data-systemvana
* Har avslutad gymnasieutbildning
* Är kommunikativ i tal och skrift på både svenska och engelska.
* Tidigare erfarenhet från branschen är meriterande

Information och ansökan:
Tjänsten är en Tillsvidareanställning/Provanställning med start i början av februari 2022. Placeringsort är Almnäs, Södertälje.
Har du några frågor om det nya distriktet eller undrar någonting kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Skogbergs via mail fredrik.skogbergs@dbschenker.com.

För att visa intresse för tjänsten är du välkommen att ansöka via Ansök nu. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan ansök redan idag, dock senast den 8/10-2021.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024