Produktionssupport / Administratör till DB Schenker i Luleå

Produktionssupport / Administratör till DB Schenker i Luleå

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som trivs i en administrativ roll med mycket kundkontakt? Har du ett driv och är en doer som får saker gjorda? Då kanske du är den vi söker för denna roll!
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför redan idag!
Om rollen
I rollen som produktionssupport ingår du i ett team på ca 5 personer som arbetar på kontoret i Luleå. Du kommer i huvudsak att hantera aviseringar genom att sortera och registrera fraktsedlar i det interna ärendehanteringssystemet samt se till att leveranser går ut till kunder enligt plan. Du utför även andra administrativa uppgifter som rör sändningar och hjälper till att säkerställa flödet av leveranser mellan terminal, åkeri och kund. Du samarbetar dagligen med såväl interna som externa parter. Med tiden och då du blivit mer självgående i din roll kan arbetsuppgifterna komma att utökas.
Vanligt förekommande arbetssysslor:
Hantera inkommande frågor om bokningar
Återkoppla till kunder samt kollegor på andra kontor
Dokumentera in- och utlämning av varor

Din profil
Vi söker dig som är noggrann i ditt arbete och som har ett organiserat sätt för att få saker gjorda. Du är en lagspelare som är trygg med att kommunicera på såväl svenska som engelska och du trivs i en roll där du får hantera mycket information och hitta lösningar. Vi tror att du är färdig med dina studier eller kanske arbetat några år inom kundtjänst eller administration. Erfarenhet från transportbranschen eller lagerarbete är extra meriterande, men för denna roll är personliga egenskaper viktigare än lång erfarenhet.
Krav för tjänsten
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Fullständig gymnasieexamen
God datorkunskap och systemvana

Meriterande
Erfarenhet från transport- eller logistikbranschen

Om DB Schenker
DB Schenker i Sverige finns på ett 50-tal orter från norr till söder och ingår i en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. Utbudet av tjänster är stort och sträcker sig mellan allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter, konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Som medarbetare blir du en del av ett marknadsledande företag med 72 000 kollegor i ett globalt logistiknätverk.
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad!
Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Luleå
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Då det är semestertider kan svarstiden vara något längre än vanligt. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller lina@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stegra Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juli 2022

Postadress

Universitetsallén 32
Sundsvall, 85234

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024