OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget.
Till vårt kontor i Sundsvall/Timrå söker vi nu en medarbetare till produktionssupport och kundimplementering inom avdelning Business Services. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Arbetsuppgifter
█ Kundavisering och ärendehantering gods och paket.
█ Ta emot bokningar för främst inrikestransporter.
█ Kundförfrågningar gällande priser och transporter.
█ Stötta säljteamet i offertarbetet utanför standardupplägg.
█ Säkerställa on-boarding process nya kunder och förankra internt.
█ Ansvarig för hanteringen av distriktets paketombud.
█ Säkerställa optimal ombudstäckning enligt central strategi.
Din Profil Vi söker dig som har en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. Du är flexibel, ansvarsfull, målinriktad med kunden i centrum och tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i MS Office samt uttrycker dig väl i telefon och via mail, både på svenska och på engelska.
█ Du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift, engelska är en merit.
█ Du har goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem.
█ Du har utbildning på minst gymnasienivå.
█ Det är starkt meriterande om du har dokumenterad arbetserfarenhet av transportbranschen sedan tidigare.
█ Du är ansvarsfull, flexibel och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt.
█ Du tycker om att jobba i team men kan även jobba självständigt.
Vårt erbjudande Vi värnar om våra medarbetare och hos oss vill vi att du skall känna dig välkommen och en i teamet. Hos oss erbjuds du en samhällsviktig tjänst med möjlighet till personlig utveckling. Utöver detta erbjuder DB Schenker även:
█ Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
█ Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
█ Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
█ Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
█ Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Information och ansökan Tjänsten är en heltidstjänst. Placeringsort är Timrå. Din ansökan med CV och personligt brev skickar du in via vårt rekryteringssystem senast den 13 november 2023. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Hannes Bertilsson på telefon 070-679 54 83 eller via mail, Intervjuer och urval kan ske löpande så skicka in din ansökan snarast.
Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidaretjänst med tillsättnings så snart som möjligt, placeringsort Timrå.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Hannes Bertilsson, via hannes.bertilsson@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 15/2. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Control Tower Sara Solem
08-58510501
Head of Direct & CPM Gävle Lars Westblom
0702839904
Avdelningschef Sara Hellgren
-
- Peter Adolfsson
-
Distriktschef Tony Ekvall
031-7039605
Traffic Manager Renato Pastuhovic
-
- Pernilla Rosengren
-
Avdelningschef Philip Wennström
08-58510441
- Jan Saarsoo
08-585 10 081
Arbetsledare Terminal Joakim Levin
-