OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DB Schenker.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företaget:
DB Schenker i Sverige, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige.
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad!
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att registrera transportinformation, ta emot och säkerställa att bokade sändningar levereras enligt kundernas krav, samt utföra övriga administrativa uppgifter kopplat till bokning. Du arbetar i företagets interna ärendehanteringssystem och återkopplar till kunder och andra kontor gällande varierande förfrågningar. Vidare ansvarar du för hanteringen med kundaviseringar, registreringar och dokumentera in- och utlämning av varor. Du samarbetar dagligen med interna och externa parter, där kommunikationen sker via mejl och telefon.
• Registrera transportinformation och säkerställa leveranser
• Avihantering
• Ärendehantering
• Kundkontakt
• Dokumentering av in- och utlämning av varor
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Du har en fullständig gymnasieexamen
• God systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, skriftligt och muntligt
• Meriterande med erfarenhet inom kundservice och/eller administration
• Meriterande erfarenhet inom logistik- och transportbranschen
Du trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter och kan agera flexibelt i ditt arbetssätt. Att prioritera och strukturera ditt arbete kommer naturligt och du planerar självständigt dina arbetsdagar. Du samarbetar med såväl interna som externa parter, därav är det viktigt att du trivs i en organisation som präglas av teamwork. Arbetet innefattar även en hel del problemlösning vilket gör att det ställs krav på att du på ett lugnt och metodiskt sätt bemöter och löser problem åt kunder.
Övrig information:
Start: Juni
Plats: Luleå
Lön: Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund