OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Construction Equipment är organiserat i fyra Business Lines som var och en har affärsansvar för en produktkategori.Huvudanläggningar för verksamheten finns i Arvika (Sverige), Asheville (USA), Braås (Sverige), Eskilstuna (Sverige), Hallsberg (Sverige) och Pederneiras (Brasilien). Du kommer att ingå i Logistikutvecklingsfunktionen - ett team med fyra personer i Arvika och två i Braås.Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Produktionsteknik materialhantering Optimering av interna godsflöden Behjälplig vid TPM-arbeten (produktivitet) Utvecklingsprojekt inom Supply Chain Belastningsstudier, frekvenser, fyllnadsgrader etc Beredning i MPS-systemet Mapics Layouter, lager, ställage etc Önskvärda kvalifikationer: Högskoleutbildning med inriktning mot logistik eller teknik God kunskap om företagsekonomi Erfarenhet inom logistikområdet, gärna som projektledare Engelska i tal och skrift Datorvana - erfarenhet av MPS-systemen Mapics eller SAP ett plus Erfarenhet av strukturerade problemlösningsmetoder Som person är du engagerad, van att arbeta under ansvar och har en vilja att driva utvecklingsarbete Placering: Arvika, Sverige Anställningsdatum: Enligt överenskommelse