OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Next drivs av visionen att digitalisera byggbranschen, att skapa tydlig nytta och mervärde till våra kunder. Next har sedan starten 2014 haft en imponerande tillväxt och har idag en stark position på marknaden med branschledande produkter och bred kundbas.
Vi fortsätter expandera på en stor potentiell marknad och ska nå ut till fler kunder både i Norden och Europa. Som Produktkommunikatör blir du ett nav i vår releaseprocess för samtliga produktområden och på samtliga geografiska marknader där Nextgruppen är verksam.
Om företaget
Next är ett entreprenörsdrivet SaaS-bolag med lång erfarenhet inom bygg- och entreprenadbranschen. Med molntjänsten NEXT är bolaget branschledande inom affärs- och projekthanteringssystem där produktionen står i centrum. Genom förvärv av väletablerade Byggsamverkan och norska CHECKD har koncernen en bred produktportfölj och stark kundbas. Next huvudägare är investmentbolaget Monterro som arbetar med att utveckla och internationalisera nordiska B2B mjukvarubolag.
Next är i stark tillväxt och har idag ca 100 anställda med huvudkontor centralt i Linköping samt med kontor i Göteborg, Stockholm, Oslo och UK. Vi är i en expansiv fas på en växande marknad både nationellt och internationellt.
I vårt bolag arbetar vi tillsammans, vi bidrar och arbetar som ett team med våra olika kompetenser och personligheter, oavsett roll.
Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag är att ansvara för information mot kund i vår releaseprocess. Du fångar upp och utarbetar informationsunderlag för befintliga och nya produkttjänster i hela den geografiska marknad där Nextgruppen är verksam. Du producerar och uppdaterar instruktioner och lathundar för ny och befintlig funktionalitet i skriftlig och rörlig media. All kommunikation sker på svenska, norska och engelska. I rollen ingår även att skapa mallar för materialet i enlighet med bolagets grafiska profil.
I samarbete med våra avdelningar för Product Management och Customer Operations sätter du en informationsstruktur för intern och extern produktdokumentation och du är den som säkerställer att den efterföljs.
Du blir en del av vårt växande marknadsteam som består av 3 kollegor och du rapporterar till vår Marknadschef/CMO.
Din profil
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att ta fram dokumentation för slutanvändare med fokus på IT-applikations-användning. Utbildning är underordnat, intresse för rollen och din förmåga att beskriva komplicerade saker på ett enkelt och pedagogiskt sätt är det viktigaste för oss.
Du blir ett nav mellan våra olika avdelningar, din sociala förmåga är viktig för att du ska trivas och lyckas i din roll. Rollen är ny på Next och det innebär att du får förmånen att påverka utformning av roll och processer i stor utsträckning. Du drivs av att jobba administrativt och är initiativtagande inom ditt ansvarsområde. Ordning och reda är viktigt.
Krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska, norska är meriterande.
Varför Next?
• Du får arbeta med marknadens mest kompletta erbjudande som ger tydlig nytta och mervärde till våra kunder
• Du får möjligheten att arbeta i ett snabbväxande B2B mjukvarubolag med stor potential, nationellt och internationellt.
• Vi har kul på jobbet, att vi har det är viktigt för oss
Ansökningsförfarande
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult på Skill, Lena Johansson lena.johansson@skill.se, 0708-52 32 36
Varmt välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval i den här processen!