Produktkoordinator - inriktning e-handel

Produktkoordinator - inriktning e-handel

Arbetsbeskrivning

Enheten för upphandling och inköp

Regionkontoret är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Regionkontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Regionkontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Regionkontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, digitaliseringsavdelningen, forsknings- och innovationsavdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, kommunikationsavdelningen samt regiondirektörens stab.

Regionkontoret har cirka 550 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Regioninköp och upphandling hjälper Region Uppsalas verksamheter att upphandla varor och tjänster enligt lagstadgad upphandlingsprocess. Syftet med upphandlingsprocessen är att hantera skattemedel på ett ansvarsfullt sätt och se till att Region Uppsalas verksamheter får varor och tjänster med rätt kvalitet till rätt kostnad.

Vår verksamhet
Enheten för upphandling och inköp består av tre grupper av upphandlare, en stabsgrupp och framöver även en logistikgrupp. Enheten arbetar med inköp och upphandling för Region Uppsalas räkning, samt för upphandling och distribution av vårdrelaterade förbrukningsmaterial i ytterligare fyra regioner.

Stabens uppgift är att tillgängliggöra upphandlat sortiment, bevaka beställarens intressen gentemot leverantörskollektivet, stötta beställande verksamheter i att nyttja upphandlat sortiment på ett effektivt och avtalsenligt sätt, samt att bidra till kvalitetsförbättringar i konkurrensutsättningar.

Ditt uppdrag
Du kommer att vara en del av vårt supportteam, vars uppgift främst är att tillgängliggöra upphandlat artikelsortiment för verksamheterna inom sjukvården i fem regioner. För att sortimentet ska bli tillgängligt behöver våra två artikeldataser hållas uppdaterade, och beställarna behöver stöttas genom support per telefon och mail.

Supportteamet ansvarar även för enhetens avtalsvård, hanterar reklamationer och leveransstörningar, avtalsförlängningar, avtalsöverlåtelser m.m. Som medlem i supportteamet jobbar du även löpande med förbättrings- och förändringsarbete, samt bidrar med idéer som kan ta organisationen vidare. Supportteamet är i sin tur en del av enhetens stab.

Din roll i supportteamet kommer att ha en särskild inriktning på e-handel. I ditt uppdrag ingår att vara behjälplig i arbetet att fasa ut Varuförsörjningens nuvarande artikeldatabaser. Arbetet med utfasning och upphandling av nytt system beräknas ta ca 1 år. Under tiden som utfasning av system sker innebär administrationen av artikeldatabaser en del manuella moment och hantering av prislistor i Excel.
Beställarupplevelsen är i fokus och därför ingår det även att berika artikeldata med nödvändiga attribut som höjer kvalitén och förenklar för beställare. Du kommer att vara en viktig del i att forma framtidens beställarupplevelse vid inköp av förbrukningsmaterial för fem regioner.

Du bidrar tillsammans med teamet till en positiv beställarupplevelse genom att svara på inkomna samtal via telefon, hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem samt vara behjälplig vid sortimentsfrågor.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som minst har en genomförd gymnasieutbildning, och minst 3 års arbetslivserfarenhet.
Vidare är det meriterande om du har en påbyggnadsutbildning inom e-handel/e-commerce eller motsvarande kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ser det även som meriterande om du

• Har flerårig erfarenhet av e-handel eller e-commerce samt har erfarenhet av kund och leverantörskontakter.
• Har erfarenhet inom e-commerce, B2B och B2C.
• Utbildning och arbetserfarenhet inom sjukvårdsverksamhet.
• Förvaltningsrättslig utbildning och arbetserfarenhet.

Du behärskar Office och har framförallt goda kunskaper i Excel.
Har du även erfarenhet av arbete inom offentlig sektor så ser vi det som ett plus.

Din kompetens
Vi söker dig som har intresse av att hitta förbättringar, vilja och förmåga att hjälpa andra och är mån om att leverera lösningar.

Du bidrar till ett positivt arbetsklimat, skapar kontakter och underhåller relationer. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du är pedagogisk i både din muntliga och skriftliga kommunikation och uttrycker dig väl på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Som person är du en positiv och metodisk problemlösare som har lätt för att samarbeta med andra och har en hög servicenivå.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
En tillsvidareanställning om 100%
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stabs- och utvecklingschef Casper Tham, 018-617 10 53

Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2023
  • Ansök senast: 14 januari 2024

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Operativ analytiker - inhämtning (timanställning)

15 november 2024