Produktkoordinator till Beijer Bygg

Produktkoordinator till Beijer Bygg

Arbetsbeskrivning

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Om tjänsten
Beijer är en av Sveriges största bygghandelskedjor och förser både hemmasnickaren och byggproffs med material, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer står inför en expansiv fas och digitaliseringsresa framför sig. Därmed söker de nu en Produktkoordinator. Här blir du en del av en värderingsdriven organisation med fokus på att vara den mest pålitliga byggmaterialhandlaren genom att vara schyssta, passionerade och stolta. Teamet som du kommer tillhöra är idag växande, men framåt kommer ni vara ca 7 kollegor.

Du kommer under det här uppdraget att arbeta som konsult via Cleverex Bemanning och arbeta på Beijers huvudkontor i Häggvik under 6-12 månader, med chans till att övergå till en anställning hos Beijer om samarbetet funkar bra.


Du erbjuds
* En arbetsplats där du kommer få ta ett stort ansvar
* Kollektivavtal och schyssta villkor redan som konsult.
* Närvarande konsultchef som du utnyttja som bollplank eller stöd om du vill.

Arbetsuppgifter
I din roll kommer du ansvara för att uppnå den bästa livscykeln runt artikeldata. Teamet som du jobbar i har som mål att säkerställa att artikelinformationen i alla Beijers digitala kanaler är rätt. Du ska även kunna bistå Beijer-butikerna när frågor uppstår runt produkter och artiklar. Dina arbetsuppgifter kommer leda till att kunderna får bästa möjliga service och upplevelse.

Du kommer bland annat att:
* Underhålla, skapa nya artiklar och ta bort artiklar ur PIM systemet
* Arbeta med manuella eller automatiska berikningar till vårt PIM system
* Agera support för Beijers butikspersonal när de har frågor kring artiklarna
* Arbeta med inläsning av Excelfiler till/från PIM-systemet

Beroende på tidigare erfarenhet finns även möjligheten att ta sig an andra ansvarsområden tex stämma av med våra leverantörer att vi har rätt information, utbilda Beijer användare i vårt PIM system.


Din profil
* Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med artikeldata, antingen nära produkterna eller i ett affärssystem med administration.
* God vana av att arbeta i ett PIM/ERP system
* Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska
* Har erfarenhet av att arbeta i Excel, där du är van vid att arbeta med inläsning av olika filer till/från affärssystem.
* Det är meriterande om du har erfarenhet av Life Cycle Management och kunskaper i Qlik Sense.

Vi tror att rätt person beskrivs bäst som strukturerad och noggrann, något som syns väl i ditt arbete. Vidare tror vi du är en lagspelare som samtidigt inte har problem med att arbeta på egen hand. En av dina starkare egenskaper är din analytiska förmåga, som du kan applicera på Excel.


Övrigt
Start: Oktober/november
Omfattning: Heltid. Konsultanställning med inledande visstidsanställning. Vikariatets längd är 6-12 månader.
Plats: Häggvik, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och vi hänvisar alla frågor till rekrytering@cleverex.se .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cleverex Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024