OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen.
På Dahl drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.
Läs mer på (http://www.dahl.se/) www.dahl.se (http://www.dahl.se).
Dahl letar nu efter en produktkoordinator att ansluta till ett härligt team på fem personer. Här finns personer med varierad ålder och bakgrund som har kul tillsammans samtidigt som de arbetar med att underhålla Dahls artikeldatabas.
Kulturen i teamet är prestigelös och hjälpsam där alla bidrar med sin expertis och kompetens. Tjänsten är tillsvidare hos Dahl med sex månaders provanställning. Placeringsort är Bromma, strax norr om Stockholm.
Att arbeta på Dahl innebär variation och möjlighet att få vara en del av det stora bolagets trygghet och stabilitet samtidigt som du upplever effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget. Dahl är med sina återkommande utmärkelser av ”Årets karriärföretag” en attraktiv arbetsplats för över 1200 medarbetare över hela landet.
Din roll
Som produktkoordinator kommer du bland annat att administrera upplägg av nya produkter. Detta innebär exempelvis att genom Dahls datasystem skapa artiklar och göra dessa säljbara för såväl Dahls säljare som på företagets e-shop. Utöver nyupplägg kommer du även att administrera kring prisfiler (läsa in och kontrollera), dokument, legeringstillägg samt underhåll av produktdata, det vill säga underhålla produktdatasystem med relevant information i text och bild. I rollen kommer du att rapportera till kategorichef för Industri på Dahl.
Till skillnad från andra produktkoordinatorer på Dahl så kommer den här rollen även innebära ett utökat arbete mot leverantörer, för att ta in och underhålla prissystem med korrekt data. Utöver kontakt med leverantör kommer du även att ha mycket att göra med sälj och logistik i frågor som rör exempelvis priser, produktdata och övrig leverantör- och produktinformation.
Vi tror att rollen passar dig som trivs med administrativt arbete men även tycker om att ha mycket kontakt med leverantörer och vill lära dig mer om strategiskt inköp.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Administrera nyupplägg, prisfiler, e-shop, dokument, legeringstillägg samt underhåll av produktdata.
- Ha daglig kontakt med bland annat sälj, logistik och leverantörer för att ta in och underhålla prissystem med korrekt data.
- Hämta in produktinformation och kritiskt granska denna genom att ta fram olika sammanställningar, inläsningar och jämförelser av produktdata.
Din profil
Vi letar efter dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, inköp, ingenjör eller liknande. Du har erfarenhet av administrativt arbete och ett intresse för att arbeta med strategiskt inköp. Du är en van användare av Excel och har goda kunskaper när det kommer till exempelvis pivottabeller, leta rader och matcha dokument. Kanske har du även stött på enklare makron? Övriga krav för tjänsten är flytande svenska och engelska vad gäller tal och skrift.
Det är ett plus om du talar andra språk såsom franska, tyska eller kinesiska. Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköp, kunskap i affärssystemet M3 och/eller erfarenhet kring förhandlingar.
För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken med ett öga för detaljer och felsökning. Du är bra på att ta tag i saker och vill hela tiden komma framåt i arbetet. Vidare trivs du i en varierande roll och tycker det är roligt med möten men också att sitta och grotta ner dig i prisfiler och tyngre administration.
Om oss
Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.
Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?
I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 5/4. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer 08-612 05 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)