Produktkoordinator till Dahl

Produktkoordinator till Dahl

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är Dahls kärnverksamhet. De ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Dahls vision är att vara en ledande värdeskapare i branschen.

På Dahl drivs personalen av att skapa värde för kunder, de är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge kunder det lilla extra. På Dahl arbetar 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Tillsammans strävar Dahl efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.

Att arbeta på Dahl innebär variation och möjlighet att få vara en del av det stora bolagets trygghet och stabilitet samtidigt som du upplever effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget. Dahl är med sina återkommande utmärkelser av ”Årets karriärföretag” en attraktiv arbetsplats för över 1200 medarbetare över hela landet.

Läs mer på  (http://www.dahl.se/).

Din roll

Dahl letar nu efter en produktkoordinator. I teamet arbetar idag sex personer inom olika områden med att underhålla Dahls artikeldatabas, bland dina nya kollegor återspeglas även den goda företagskultur som genomsyrar hela företaget. Kulturen är prestigelös och hjälpsam där alla bidrar med sin expertis och kompetens.

I din roll som produktkoordinator kommer du att arbeta med kategorin verktyg och förnödenheter. Du kommer att underhålla produktdata, administrera upplägg av nya produkter och genom Dahls datasystem skapa artiklar och göra dessa säljbara för såväl Dahls säljare som på företagets e-shop. Utöver nyupplägg kommer du även att administrera kring prisfiler (läsa in och kontrollera) samt underhåll av produktdata med relevant information i text och bild.

Vi tror att rollen passar dig som trivs med administrativt arbete men även tycker om att ha mycket kontakt med leverantörer.

Omfattning: Vikariat 12 månader med chans till förlängning

Placeringsort: Bromma

Arbetstider: Heltid kontorstider

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Administrera nyupplägg, prisfiler, e-shop, dokument samt underhåll av produktdata.
- Ha daglig kontakt med bland annat sälj, logistik och leverantörer för att ta in och underhålla prissystem med korrekt data.
- Hämta in produktinformation och kritiskt granska denna genom att ta fram olika sammanställningar, inläsningar och jämförelser av produktdata.




Din profil

Vi letar efter dig som tidigare har arbetat administrativt och gärna ha god erfarenhet av Excel. Vi ser även att du har jobbat med människor och ett servicetänk i fokus. Det är meriterande med systemvana i exempelvis ERP M3 eller PIM system. Men även tidigare erfarenhet från branschen och/eller relevant utbildning ses som meriterande.

För att lyckas i rollen tror vi att du är nyfiken och strukturerad med ett öga för detaljer och felsökning. Du är bra på att ta tag i saker, har lätt att fatta beslut och vill hela tiden komma framåt i arbetet. Vidare är du anpassningsbar och trivs i en varierande roll med allt från möten med leverantörer till prisfiler och tyngre administration.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2021
  • Ansök senast: 16 juni 2022

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024