OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Diab är en världsledande leverantör av sandwichkompositlösningar som göra våra kunders produkter starkare, lättare och mer konkurrenskraftiga.
Diabs lösningar omfattar ett brett sortiment av kärnmaterial, kostnadseffektiva kit, en lång rad av olika efterbehandlingsalternativ samt en mycket hög kompetens inom kompositområdet. Diab erbjuder även en rad olika konsulttjänster inom kompositteknologi genom Composites Consulting Group (CCG). Diab är medlem i FN:s Global Kompakt.
Diab är ett globalt företag med egen försäljnings- och serviceorganisation i 16 länder samt ett omfattande nätverk av distributörer. Med sex strategiskt placerade tillverkningsenheter är Diab väl positionerat för att erbjuda sina globala kunder service på lokal nivå. Diab är ett helägt dotterbolag till Ratos.
Är du en marknadsinriktad IT-administratör med erfarenhet av SQL-databashantering? Trivs du med att arbeta i en dynamisk och internationell miljö? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.
Arbetsuppgifterna innebär att man till stor del arbetar med att uppdatera och hantera databassystemen samtidigt som man stöttar och informerar säljarna om var de kan finna information. En stor del i tjänsten är att ta fram och administrera produktblad, guidelines och specifikationer. En ytterligare del är projektledning, av stora som små projekt inom kommunikation och information. I tjänsten ingår att arbeta internt mot främst alla säljbolag ute i världen, men även mot produktionen och R&D med att ge stöd, information och vara behjälplig organisationen internationellt. Du tillhör marknadsavdelningen och rapporterar till produkt- och marknadschefen.
Vem är du?
Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med administration, projektledning och SQL-databashantering och Lotus notes ses som meriterande. Eftersom tjänsten innebär att arbeta mot IT-konsulter krävs en god förståelse för kommunikation, information som exempelvis skapandet av sökfunktioner. Då Diab arbetar i en internationell miljö där engelska är ett koncernspråk är det viktigt att du är flytande i både tal och skrift. Du har minst gymnasiekompetens med inriktning inom kommunikation eller liknande erfarenhet som kan bedömas likvärdigt.
Likväl som noggrannhet och sifferkänsla är viktigt för tjänsten är det samtidigt viktigt att ha teknisk förståelse, god kommunikationsförmåga, förmåga att kunna se helheten, ha en överblick över organisationen och kunna utvecklas i den. Du kommer arbeta i ett sammansvetsat team och för rätt person person finns möjligheter till utveckling inom företaget.
Låter det som en spännande tjänst?
Välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande.
Kontakt
Rekryteringsprocessen sköts av AW Urval som är specialister på att rekrytera chefer, ledare och nyckelpersoner i Halmstad, Halland och södra Sverige.
Frågor angående tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Brandqvist på tel 0738 43 01 25 eller Ann Willner på tel. 0760 25 80 08