OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget där Optimera och Dahl nu ingår. Successivt inkluderas de övriga bolagen som då blir divisionerna inom SGDS Gruppen för support, bland annat inom områdena: affärsutveckling, ekonomi, IT, HR, logistik och hållbarhet.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Alla bolagen är alla specialister inom sina branscher och sätter en stor ära i att vara det. I bolagen finns ett stort engagemang, en gedigen bransch- och produktkompetens och mängder av starka kundrelationer. Tillsammans har vi över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Läs mer på (https://www.sgdsgruppen.se/).
Din roll
Vi söker nu för SGDS Gruppens räkning en produktkoordinator till ett ambitiöst och drivet team på 3 produktkoordinatorer som arbetar inom SGDS Global Brands, avdelningen för affärsutveckling. Här kommer du att arbeta med fyra olika varumärken, tillsammans med produktutvecklare och teknikavdelningen. Gruppens fokus är att koordinera interna processer och dokumentation inom produktutveckling, producera teknisk information och förvalta den totala produktportföljen. Tjänsten rapporterar till chefen för produktkoordinatorer. Detta är en tillsvidaretjänst hos SGDS Gruppen på heltid med inledande provanställning, tjänsten är placerad i Bromma där man tillämpar flexibelt distansupplägg med möjlighet till att delvis arbeta på distans.
I rollen som produktkoordinator för Global Brands kommer du att arbeta med produkter inom SGDS Gruppens verksamhetsområden, VVS, Kyla, Industri, Mark & VA, Verktyg och Fastighet. Du kommer att ha en stor och drivande roll inom olika projekt då du ansvarar för hela processen från insamlandet av data för en ny produkt eller nytt sortiment till att en ankomstkontrollerad och kvalitetssäkrad produkt släpps för försäljning och lanseras till den interna beställaren. Till din hjälp har du ett brett nätverk av interna kontakter och även kontinuerlig kontakt med leverantörer som i de flesta fall finns utanför Sverige.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Koordinera hela processen vid nyupplägg, beställning och lansering av produkter.
- Samla in information.
- Ta fram teknisk dokumentation, t.ex. tekniska produktblad, manualer och reservdelslistor.
- Samla in, koordinera och hantera uppdateringar av teknisk dokumentation, våra digitala kanaler och i våra system.
Profil
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av administration, gärna inom en tidigare koordinerande roll. Vi ser även att du har erfarenhet av att tala och skriva såväl på svenska som på engelska. Det är meriterande om du arbetat som teknikinformatör, har erfarenhet från branschen, utbildning inom projektledning/koordinering/administration. Produktkunskap inom våra verksamhetsområden ser vi också som ett stort plus.
För att lyckas i rollen tror vi att du är organiserad och noggrann med ett öga för detaljer. Du är bra på att ta tag i saker, har lätt för att fatta beslut och vill hela tiden komma framåt i arbetet. Du trivs i en bred roll med breda kontaktytor och varierande arbetsuppgifter där inget projekt är det andra likt.
SGDS Gruppen erbjuder
SGDS Gruppen är moderbolag - vi är specialister i samverkan - det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund som har kul tillsammans. Kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och sitt stora engagemang. Att arbeta hos oss innebär variation och möjlighet att få vara en del av det stora bolagets trygghet och stabilitet samtidigt som du upplever effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget.
Några av våra förmåner är Rikskortet, rabatter i våra butiker samt även rabatter på träningskort, glasögon och linser.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar SGDS Gruppen med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller processen vänligen kontakta Johan Ljungberg på Clevry på telefonnummer +46 70 417 69 44. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)