Produktledare till Stockholms stad

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsarkivet är Sveriges ledande arkiv. Vi är navet som stöder Stockholms stad i att ligga främst när det gäller tillgänglig och öppen information om hela sin verksamhet. Vi gör historien angelägen och relevant så att stockholmare kan skapa sin egen och hela stadens framtid. Våra tjänster är moderna och tillgängliga. Vår attityd är utåtriktad och användarorienterad.



Vill du vara med och bidra till ett av Stockholms stads viktigaste och mest spännande digitaliseringsprojekt? Är du intresserad av digital transformation och teknik i framkant? Då kan den här tjänsten vara av intresse för dig!

eDok organisation ansvarar för implementation, förvaltning och vidareutveckling av ett ärende- och dokumenthanteringssystem med standardiserade arbetssätt.

Vår vision är att bidra till en mer hållbar, modern och effektivare stad med ökad trivsel och transparens för våra medborgare. Systemstödet eDok beräknas ha upp till 10 000 aktiva användare och kommer att införas i stadens samtliga stadsdelar, fackförvaltningar och bolag. Vi söker nu en energisk och engagerad produktledare som vill vara en del av vårat team.

 Dina arbetsuppgifter 

I rollen som produktledare har du hela Stockholms stad som din spelarena. Tillsammans med övriga produktledare inom eDok säkerställer du att slutanvändarna får det stöd de behöver för att jobba effektivt och obehindrat i systemet. I ditt arbete kommer du att ansvara för ett antal verksamhetsprodukter och verksamheter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:

- Ge service till stadens medborgare genom att tillhandahålla ett säkert system för stadens tjänstemän och förtroendevalda

- Tillsammans med övriga eDok produktledare prioritera förändringar som berör era produkter

- Utreda behov och önskemål som inkommit från verksamheterna

- Delta i regelbundna möten med eDoks systemledning och leverantören för att prioritera aktiviteter och behov som finns hos verksamheterna

- Granska och godkänna lösningsförslag från leverantören

- Bidra med din expertis och agera som förändringsledare i samband med systeminförandet

- Vägleda supporten med bland annat uppdatering av utbildningsmaterial och manualer kring dina produkter

- Delta i olika forum samt besöka de verksamheter du ansvarar för

- Ansvara för systeminformationssäkerhet, informationsklassning och GDPR inom eDok organisationen

Kompetens och erfarenhetskrav

Vi söker dig som har minst en treårig högskoleutbildning eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Vi vill att du har minst tre års erfarenhet av att arbeta i stora organisationer samt erfarenhet av förvaltningsledning och förvaltningsmodeller (gärna PM3). Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av agila arbetssätt och arbetat med change management enligt ITIL från utveckling till avyttrande i liknande införande- eller IT-projekt och då gärna på beställarsidan.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av Platina som systemstödet eDok bygger på samt om du tidigare har arbetat inom en politiskt styrd organisation, gärna inom kommunal verksamhet. Vi ser det också som meriterande om du har kunskaper inom OSL och GDPR.

Vi kommer lägga särskild vikt vid följande kompetenser: Som person är du van vid att hantera olika typer av människor och har lätt för att samarbeta. Du är trygg i dig själv och är självständig i din roll med en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van vid att leda grupper och har lätt för att få med dig alla till att arbeta mot uppsatta mål och resultat. Vidare är du tydlig i din kommunikation och har en mycket god pedagogisk förmåga. Är du rätt person för denna tjänst? Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. 


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs om Stadsarkivet på vår hemsida:
www.stockholm.se/stadsarkivet

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Johanna Lidén
08-508 28 294
Biträdande avdelningschef Agneta Geschwind
08-508 28 251
Förvaltningschef Lennart Ploom
08-508 28 345
HR-konsult Eliana Hjelm
08-508 117 23
Erik Benedicto, Avdelningschef
0850828400
Karolina Johansson, HR-konsult
0850811727
Susanna Uppling
08-508 28 346
Erik Benedicto, Avdelningschef
08 508 28 400
Karolina Johansson, HR- konsult
08 508 11 727
Matilda Ekström, avdelningschef
08 50828327

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms stad, Stadsarkivet Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 september 2018

Besöksadress

Kungsklippan 6 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22063
Stockholm, 10422

Liknande jobb


20 november 2024

18 november 2024