OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.
ARBETSUPPGIFTER
Enheten Informationsförsörjning behöver förstärkning och söker nu en till produktsamordnare.
Vårt uppdrag är att utifrån näringslivets behov enkelt, effektivt och säkert tillgängliggöra information i de register som vi tillhandahåller.
Informationsförsörjningsenheten ansvarar för Bolagsverkets informationsförmedling, det vill säga försäljningsverksamhet och övriga informationstjänster.
Som produktsamordnare arbetar du med kundsupport till våra kunder genom daglig kundkontakt, som sker både muntligt och skriftligt, även kommunikation på engelska förekommer.
Arbetsuppgifterna består främst av:
• kundsupport via telefon och e-post.
• besvara detaljfrågor om Bolagsverkets produkt- och tjänsteutbud.
• orderhantering och fakturering.
• hantering av leveranser på produkter som levereras manuellt.
• avtalshantering och diarieföring.
Som ett led i den digitalisering som pågår inom informationsförsörjningsområdet och Bolagsverket i stort är nya supportfunktioner under uppbyggnad och arbetet på enheten utvecklas löpande i takt med dessa.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är öppen, serviceinriktad och har lätt för att skapa nya kontakter. Du är bra på att söka information, lyssna in och lära dig nya saker för att kunna förbättra ditt arbete och hjälpa våra kunder ytterligare.
Då arbetet ofta är självständigt, behöver du kunna jobba strukturerat, styra ditt eget arbete och vid behov fatta beslut som rör ditt arbete.
Du har vana av att hantera varierande behov i ditt arbete och du kan hålla ditt fokus i olika situationer och bedöma vad som behöver prioriteras.
Vi vill att du har en fullgjord gymnasieutbildning och påbörjade eller avslutade eftergymnasiala studier eller annan relevant erfarenhet som vi kan bedöma som likvärdig.
Du behöver också ha aktuell erfarenhet av att jobba operativt med kundsupport via telefon och e-post.
Eftersom vi har mycket kundkontakter via telefon och e-post behöver du behärska både svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Om du studerat något på högskolenivå som är relevant för arbetsuppgifterna ser vi det som meriterande.
Vi ser gärna att du även har erfarenhet av arbete med processer, system och produkt-/tjänsteutbud från det statliga området. Erfarenhet av och intresse för digitala tjänster och produkter samt viljan och förmågan att hjälpa kunder med deras tekniska frågor är också en merit.
Känner du igen dig och tycker att detta låter intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.
På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.