OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.
För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!
ARBETSUPPGIFTER
Är du en trygg problemlösare med flerårig erfarenhet av kundsupport? Då har vi jobbet för dig! Bolagsverket söker nu en produktsamordnare till informationsförsörjningsenheten.
Enheten ansvarar för Bolagsverkets försäljningsverksamhet och övriga informationstjänster, vilket innefattar ärendehantering, service och kundsupport inom området. Utifrån våra kunders behov ska vi enkelt, effektivt och säkert tillgängliggöra informationen i våra register.
I rollen som produktsamordnare tillhandahåller du kundsupport och informationsförsörjning till våra kunder. Arbetet innebär daglig kundkontakt där kommunikationen sker både muntligt och skriftligt, både på svenska och engelska. Som produktsamordnare tillhandahåller du även kundsupport gällande maskin till maskin tjänster och e-tjänster där du även aktivt arbetar med att förstå kundernas behov och löser eventuella problem som kan uppstå. Vidare kommer du agera länk till övrig tekniksupport inom myndigheten.
Övriga arbetsuppgifter i huvudsak:
• arbeta med ordermottagning och uttag av kopior som levereras till kund.
• utföra beställningar på produkter som levereras manuellt.
• besvara detaljfrågor om enhetens produkt- och tjänsteutbud.
• besvara kundförfrågningar via telefon och e-post.
• avtalshantering och onboarding samt kundsupport till M2M-kunder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med lägst gymnasiekompetens eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flerårig aktuell erfarenhet av kundsupport via telefon och email samt erfarenhet av att jobba på operativ nivå med att leverera olika tjänster till kund. Vidare har du erfarenhet av avtalshantering och onboarding av kunder samt enklare teknisk support och guidning i e-tjänster. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med kundsupport inom offentlig förvaltning och har erfarenhet och intresse av att hjälpa kunder med lättare tekniska frågor. Du är en god kommunikatör och har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Som person är du trygg och stabil i dig själv. Du har lätt för att förstå kundens behov och lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Du trivs med att arbeta i grupp och har förmågan att samarbeta med andra. Vidare har du en vilja att lära nytt och utveckla dina befintliga kunskaper och har lätt för att anpassa dig till förändringar. För att lyckas i rollen krävs det att du är van att arbeta strukturerat och slutföra det som du har påbörjat. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och cv.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Enhetschef kommunikationsenheten Eva Beckman
060-18 45 59
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662