OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Techtronic Industries Nordic (TTI) ett välkonsoliderat internationellt företag som marknadsför och säljer ett brett sortiment av högkvalitativa elverktyg, trädgårdsmaskiner och tillbehör från marknadens ledande varumärken; Ryobi, AEG och Milwaukee. Med ett orubbligt engagemang för kundernas behov fokuserar vi på att leverera innovativa lösningar till proffs och kvalitetsmedvetna hemmafixare.
TTI är ett av världens ledande och snabbast växande företag inom utveckling, produktion och försäljning av högkvalitativa elverktyg och tillbehör. Vårt nordiska huvudkontor ligger i industriområdet Avedøre Holme i Köpenhamn. Till vårt serviceteam söker vi nu en engagerad kollega som är händig och gärna hjälper till rent praktiskt. Om du vill vara med och stärka serviceinsatsen för våra svenska kunder och säkra en ännu bättre upplevelse av våra varumärken är det dags att börja fila på en ansökan.
I samarbete med kollegorna i vårt starka eftermarknadsteam är du med och utvecklar avdelningen. Ditt fokus kommer att vara den svenska marknaden och du får det dagliga, operativa serviceansvaret, vilket innefattar tät kontakt med våra servicepartners och fortsatt utveckling av servicestrukturen i Sverige.
”Vi har en positiv och öppen dialog där vi alla bidrar till att hitta lösningar och svar till våra kunder, servicepartners och säljteam. Vi hanterar allt inom service – från start vid produktlanseringar och introduktion av nya servicekoncept till eftermarknadssupport för produktens hela livslängd.” - Nordic Service Coordinator, Daniel Nolbert
Vad ska du arbeta med?
I serviceteamet finns det tre huvudområden och har du lust, mod och driv kan du få massor av ansvar.
Ansvaret för vår produktportfölj:
Du har ansvaret för alla servicerelaterade frågor rörande våra produktvarumärken Milwaukee, AEG och Ryobi. Du står i tät kontakt med våra servicepartners, säljare och kunder och optimerar löpande samarbetet. Du är dessutom med och vidareutvecklar de servicekoncept vi önskar ställa till förfogande för den svenska marknaden.
Utbildning av servicepartners:
Du utbildar våra servicepartners så att de kan använda våra processer och våra system, och du vet hur ett garantiärende hanteras. Du är redo att lyssna och föra en dialog även i svåra ärenden.
Vidare utbildar du våra svenska servicepartners i reparation av våra produkter. Du tillhandahåller professionell rådgivning och praktisk träning – både till kollegor och kunder.
Produktkvalitet och kvalitetsfeedback.
Serviceavdelningen samlar in data kring produktanvändning och eventuella fel som kan uppstå. Du är därför duktig på att sätta dig in i kunden/servicepartnerns upplevelse av produkten och lär dig snabbt vad som kan förbättras.
Analytisk, proaktiv profil – gärna med kännedom om elverktyg och trädgårdsmaskiner
Du är naturligt serviceminded, proaktiv och lösningsorienterad. Du trivs med praktiska göromål, men har en analytisk blick som kan hjälpa dig att optimera garantikostnader samtidigt som kundnöjdheten ligger på en hög nivå. Dessutom trivs du med ett högt och effektivt arbetstempo på en avdelning där det är högt i tak och trevlig stämning.
Din bakgrund:
Du har erfarenhet från en liknande befattning eller är mycket tekniskt kunnig.
Du är praktiskt orienterad och gillar att ta i med händerna
– kanske har du erfarenhet från att reparera produkter.
Du pratar och skriver svenska och engelska, och det är en fördel om du förstår minst ett av övriga skandinaviska språk.
Kännedom om verktygsbranschen är en klar fördel, men inte ett krav – det ska vi nog kunna lära dig.
Du har inga problem med 20–30 resdagar per år.
B-körkort är ett krav.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Jobindex är vår rekryteringspartner för denna tjänst. Har du några frågor om jobbet är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten hos Jobindex, Mohamed Yassin Hassan på +45 7245 9631.
Vilka är vi?
TTI är ett av världens ledande företag inom design, utveckling och marknadsföring av elverktyg, trädgårdsmaskiner och golvvård samt tillbehör till dessa, till både konsumenter, proffs och industrikunder. Produkterna marknadsförs till branscher inom bygg, trädgård, renovering och inredning. TTI-koncernens strategiska fokus på starka varumärken, innovativa produkter och enastående människor är ett viktigt inslag i vårt kulturella DNA. Dessutom ser vi alltid våra kunder som partners och vi gör allt för att stötta deras verksamheter. TTI har globalt sett 51 500 medarbetare och 2021 var omsättningen drygt 13,2 miljarder USD.
Techtronic Industries Nordic, med drygt 400 anställda och huvudkontor i Köpenhamn säljer främst varumärkena MILWAUKEE®, RYOBI® och AEG® i Norden samt Baltikum.