OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Cykel, Bilvård, Båt, Bygg, Verktyg, Fritid, Hem och Kontor/Teknik. Biltema är ett starkt varumärke med fler än 160 butiker runt om i Norden och som nu är inne i en spännande expansionsfas med målsättning att inom de närmsta åren öppna ett drygt 15-tal nya varuhus i Norden.
Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med olika avdelningar som tillsammans levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift.
Stora delar av Biltemas sortiment är produkter som lanseras under det egna varumärket "Biltema". Utvecklingsavdelningen i Helsingborg levererar digitala lösningar för våra nordiska marknader inklusive e-handelskoncept och ”Köp & Hämta”.
Rollbeskrivning
Rollen som Produktspecialist innebär att man arbetar brett med både nya och befintliga produkter inom området och assisterar produktutvecklingsarbetet. Man agerar främst kundsupport och tekniskt stöd åt våra varuhus och kundservice. Man är även till viss del behjälplig i produktframtagningsarbetet och jobbar tillsammans med produktcheferna i olika projekt med olika mycket ansvar. Mest handlar det om administrativt arbete som administration i vårt affärssystem, men kan även röra sig om att hjälpa till med framtagning av texter, manualer och katalogmaterial, och till viss del även produktprovning.
Kvalifikationer
För att klara av rollen som Produktspecialist inom område Bil, så måste du ha ett intresse eller någon form av erfarenhet av just dessa produkter, som är bilreservdelar, bilvård, biltillbehör och specialverktyg. Erfarenheten kan komma från många håll, tex eget intresse, detaljhandel, eller kanske bilmekaniker?
Som person är du strukturerad och effektiv. I ditt dagliga arbete jobbar du med flera produktchefer och flera projekt samtidigt, och måste ha en förmåga att strukturera ditt dagliga arbete. Att arbeta med flera olika personer och ha daglig kommunikation med våra varuhus kräver även att du är bra på att samarbeta, men också att du tar stort personligt ansvar över tilldelade uppgifter.
Att ha en god datorvana är viktigt, vi arbetar både i egna affärssystem och så klart även i Office och Excell. Då vi är ett internationellt företag krävs det att du har lätt att uttrycka dig på engelska i tal och skrift.
Vana från detaljhandeln är ett plus, men inte nödvändigt.
Det är viktigt att du delar Biltemas värderingar; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Arbetsplats/Tillträde: Helsingborg/ enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, heltid 8-17
Har du frågor kring tjänsten kontakta: Johan Öhman Norden, e-post: johan.norden@biltema.com
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev via vår hemsida www.biltema.se/jobb
Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan sek innan annonsens slutdatum. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan omgående.