Produktspecialist

Arbetsbeskrivning

Guldmann Sverige AB arbetar med försäljning, installation och utbildning av medicintekniska produkter i form av patient-förflyttningssystem där vi har en ledande ställning på marknaden.

Vi erbjuder även tillgänglighetslösningar som bl a specialdesignade lyftplattformar för integrering i arkitektoniska miljöer och ramper under varumärket Stepless. Geografiskt verkar vi över hela landet och med försäljning, projektledning samt installation och service.

Dina ansvars- och arbetsområden

Du har det övergripande och självständigt operativa ansvaret för klinisk försäljning av patientförflyttningssystem vilket inkluderar kundkontakter, utbildning, offertarbete och uppföljning.

Ditt huvudsakliga kundsegment finns inom sjukvård, vårdboenden och kommuner där samarbetspartners kan vara privata och offentliga vårdgivare samt brukare av våra produkter.

Dina primära uppgifter

- Självständigt utveckla och driva kommersiella initiativ inom aktuell region
- Presentera och ge produktrådgivning samt utbilda i funktion och arbetsprocesser för våra kundgrupper som inkluderar vårdpersonal, brukare, klinikledningar, regionala inköpare och andra relevanta beslutsfattare
- Ansvarig för affärsavslut och supportera avtalstecknande
- Implementera nya produkter och säljinitiativ
- Underhålla och vårda befintliga kunder samt aktivt utöka kunskap och närvaro på marknaden
- Ett nära internt samarbete med kollegor inom säljavdelningen samt projektledare


Dessutom kommer du att bidra till att

- Implementera nya produkter och säljinitiativ
- Underhålla och vårda befintliga kunder samt aktivt utöka kunskap och närvaro på marknaden
- Ett nära internt samarbete med kollegor inom säljavdelningen samt projektledare


Du kommer att arbetar med stor frihet och flexibilitet med eget ansvar att nå uppsatta mål och kommer att rapportera till Säljchefen för Guldmann Sverige AB.

Du arbetar från vårt kontor i Alingsås alternativt utgår hemifrån. Ditt distrikt täcker södra Sverige och det innebär resdagar i samband med kundbesök som du själv planerar.

Din profil

Vi föreställer oss, att du har en utbildning som fysioterapeut, sjuksköterska, arbets-terapeut eller liknande och minst 5 års arbetslivserfarenhet. Vi vill också, att du har erfarenhet från medicinteknisk bransch alternativt välfärdsteknologi. Det är viktigt, att du har kommersiell förståelse, intresse och erfarenhet av att hålla utbildning. Goda kunskaper inom svenska, engelska, MS Office och särskilt inom Excel. Då arbetet innebär kundkontakt på plats hos kund, är körkort ett krav.

Du har en hög professionalism och är villig att driva utvecklingen tillsammans med dina kunder samt egna kommersiella initiativ och stor vana att självständigt arbeta mot uppsatta mål.

Som person är du entusiastisk och energisk, trivs med att undervisa och vara rådgivare samt skapa starka relationer. Du är dessutom innovativ, resultatorienterad och har förmågan att lyssna in kundernas behov, kommunicera tydligt, gillar och vill sprida kunskap om våra ”mjuka värden”: Time to care och TTT (Transfer, Treatment, Training).

Du bidrar till det affärsmässiga samarbetet runt produktlösningar och utvecklar produkterbjudande till kunden med förtroende i fokus.

Vi erbjuder

Ett omväxlande jobb i en stabil och ambitiös verksamhet med starka värden och fokus på utveckling och tillväxt. Du har möjlighet att få inflytande och påverka den framtida utvecklingen. Vi har kort väg från ord till handling med en informell och rak ton i ett engagerat team.

Praktisk information

Du kan läsa mer om Guldmann på (http://www.guldmann.se/) www.guldmann.se (http://www.guldmann.se)

Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa Per Gunnarsson på telefon 0761-801002

Vi tar emot ansökningar löpande och har som mål att snarast finna en ny kollega.

Senaste ansökningsdag är 2021-09-17.

Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Mattiasson, programansvarig
0708 366000
Jacob Bergström, VD
0761-801000
Johan Norrfjärd
0761-801005
Sofia Larsson
0761-801003

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR On Demand
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Lilla Bommen 1
None

Postadress

Lilla Bommen 1
Göteborg, 41104

Liknande jobb


Rekryteringsstrateg

Rekryteringsstrateg

19 december 2024

Studentutvecklare

Studentutvecklare

19 december 2024

Sales Advisor i Europa

Sales Advisor i Europa

18 december 2024

Säljare

Säljare

18 december 2024