OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Bilvård, Båt, Bygg, Verktyg, Fritid, Hem och Kontor/Teknik.
Biltema är ett starkt varumärke med snart 150 butiker runt om i Norden och som nu är inne i en spännande expansionsfas med målsättning att inom de närmsta åren öppna ett drygt 50-tal nya varuhus i Norden.
Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med fem olika avdelningar som tillsammans levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift.
Stora delar av Biltemas sortiment är produkter som lanseras under det egna varumärket "Biltema". Detta sätter en prägel på arbetsuppgifterna då företaget i och med det blir juridiskt klassat som tillverkare och därmed ansvarig för säkerhet och funktion.
Kvalitétsavdelningen säkerställer att de produkter Biltema sätter på marknaden uppfyller gällande lagkrav. Den Grafiska avdelningen sköter den grafiska produktionen vilket innefattar texter, förpackningar, katalog och marknadsföring av Biltemas produkter. IT avdelningen hanterar supporten åt varuhusen och backoffice funktioner.
Om tjänsten
Rollen som Produktspecialist innebär en viktig assistans av produktutvecklingen inom området Cykel. I området Cykel ingår Cyklar, tillbehör och reservdelar.
Du kommer i tjänsten att följa sortimentet genom hela produktlivscykeln vilket bland annat innebär att du assisterar i sortimentsutvecklingen och uppdatering av produkterna i Biltemas produktkatalog. Du kommer även att ansvara för vissa projekt där man rapporterar till Produktchefen. Du hjälper till att säkerställa ett konkurrenskraftigt sortiment. Tjänsten innebär även produkttestning, framtagning av dokument såsom manualer, testrapporter och liknande.
Utöver det agerar du kundsupport och tekniskt säljstöd till våra varuhus samt kundservice, vilket bland annat kan vara ärenden kring reklamation och garanti. Till vår katalog är du som Produktspecialist behjälplig med fotoarrangemang och katalogmaterial för produktområdet. Tjänsten innebär ett visst resande inom Norden och Europa.
Kvalifikationer
För att klara rollen är det ett krav att du har kunskap och erfarenhet från produktområdet eller att du arbetat med aktuellt sortiment eller på annat relevant sätt. Erfarenhet av produktframtagning är meriterande, men inget krav. Vidare söker vi dig som har en gedigen teknisk kompetens.
Att hantera många frågor samtidigt är inga problem för dig och vi ser att du är strukturerad, ordningsam och stresstålig. I tjänsten kommer du att ha täta kontakter med inköpsledet, vilket kräver goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift. Du har dessutom en god datorvana och behärskar Office paketet.
Som person har du en stark drivkraft att förändra och förbättra, att ta ansvar och har förmåga att driva många projekt samtidigt. Du är kommunikativ, lyhörd och duktig på att samarbeta, samtidigt som du kan arbeta självständigt för att nå uppsatta mål.
Har du tidigare arbetat med inköp och orderläggning är det ett plus. Att utbilda andra är du inte främmande för och kundvård och service är inget nytt för dig. Vi värdesätter din detaljandelsvana!
Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och reda samt Flexibilitet.
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev via vår hemsida.
Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens slutdatum. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan omgående.