OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter en ny, spännande tjänst där du får möjlighet att påverka, utrymme att utvecklas och samtidigt få mycket frihet under ansvar? Vill du dessutom arbeta på ett framgångsrikt globalt bolag där du verkligen kommer att göra skillnad? Nu söker vi en Produktspecialist till region väst som omfattar VGR, Halland och Värmland. Eventuellt kommer ytterligare region att ingå i området.
Om Medela:
Under mer än 60 år har Medela utvecklats från att vara ett litet familjeägt företag i Schweiz till att bli en internationell tillverkare av medicinsk sugteknik, digitala thoraxdränagesystem samt tekniskt avancerade bröstpumpar med global distribution i över 100 länder. Medela grundades 1961 av Olle Larsson. Sedan dess har företaget haft tillverkningen av sina viktigaste produkter förlagd till Schweiz och USA, men har också dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika samt Asien. Företaget har över 1 700 anställda runt om i världen. Medela Medical AB i Sverige startades 1985, och har tack vare sina expertkunskaper och enastående produktportfölj kunnat säkra en position som ett bra och pålitligt varumärke. Medelas två affärsområden – Amning och Sugteknologi– erbjuder oöverträffad kvalitet och innovationer som gagnar konsumenter, patienter och vårdpersonal.
Om tjänsten:
Medela behöver nu förstärka sitt säljteam i regionen runt Göteborg. Du kommer att komma till en familjär företagskultur där man stöttar varandra och bollar idéer och tankar. Arbetstiderna är flexibla och i tjänsten ingår en tjänstebil då man kommer att resa runt till olika kunder i området.
Som Produktspecialist i region väst på Medela kommer du att ha ansvar för att:
• hantera det löpande försäljningsarbetet med kundbesök, offerter och uppföljning.
• bygga långsiktiga relationer och erbjuda den service kunderna efterfrågar
• utbilda/informera vårdpersonal, inköpare/upphandlare och tekniker för samtliga produkter i din produktportfölj.
• leverera mot uppsatta försäljningsmål för din region.
• vara rådgivande och närvarande i regionen, mot kunder, återförsäljare och partners.
• hålla dig uppdaterad om produkter, aktuell forskning och dess användningsområden.
• informera om leveranser och säkerställa kundnöjdheten.
• delta på utställningar och mässor.
Passion, kunskap och glädje i att möta kunden och få sprida produktkunskap är en stor del av uppdraget. Engagemang är ytterligare en byggsten i att effektivt kunna hantera och nå fram. En förutsättning är således din ämneskunskap och bakgrund. Detta tillsammans med din personlighet gör att du bygger förtroende, vilket är avgörande för din framgång. Det är inte ovanligt att du möter både patienter och kunder, då din arbetsplats är i produkternas rätta miljö. Vidare är forskning av stor betydelse, då det faktiskt kan handla om liv och död och du arbetar långsiktigt men samtidigt här och nu för att få vara med och bygga en spännande framtid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Du rapporterar till Försäljningschefen. Anställningen omfattar förmåner så som 6 veckors semester, ett generöst friskvårdsbidrag, bonus mm.
Om Dig
För att bli framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har följande bakgrund och färdigheter.
• Sjuksköterska eller Barnmorska i grunden.
• har arbetat inom vårdsektorn gärna med försäljning.
• genuint intresse av produktområdet operations/akutsjukvård samt NEO/BB.
• van att arbeta i nära samarbete med kund, sjukhusmiljö.
• goda säljegenskaper (lång och kort sikt), lätt att skapa förtroende.
• mycket goda kommunikativa egenskaper, god social förmåga.
• gillar att presentera inför kund samt utbilda.
• behärskar flytande svenska och god engelska i både tal och skrift.
• van vid upphandlingsarbete/avtal.
• kunskap i Office dataprogram.
Som person är du jordnära och den som kan kavla upp ärmarna när det behövs. Du trivs i en organisation där individen och det goda samarbetet värdesätts. Du har lätt för att skapa kontakt, är snabb på att greppa helheter, du gillar att skapa avtryck och delar gärna med dig av din kunskap.
God organisatorisk förmåga och struktur kommer underlätta din arbetsdag. Du arbetar självständigt, utgår ifrån ditt hemmakontor och ansvarar själv för hur du lägger upp dina arbetsdagar. Rollen är strategisk såväl som operativ och du gillar den omväxlingen.
Sista dag för ansökan är 13-e januari 2023, men ansök gärna så snart som möjligt då vi behandlar inkomna ansökningar fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. I denna rekrytering samarbetar MEDELA med Badenoch + Clark, Executive Search inom The Adecco Group. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Claudia Ullreich Engmér på 0736 84 79 68 , claudia.engmer@badenochandclark.se eller Cecilia Ericsson de Contreras på 0736-84 71 07 , cecilia.ericsson@badenochandclark.se . Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Staffan Heidenberg
Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand