OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I den här rollen kommer du bli en del av ett större team där rollen innebär att ha ett nära samarbete med den nordiska operativa produktägaren för kapacitetsmarknader samt de tvärfunktionella teamen bestående av processledare, marknadsanalytiker samt IT specialister. Det kan också bli aktuellt att stödja bredare inom uppdragsledning, kravledning/analys eller test inom balansering och elmarknad.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Vara sammanhållande för området och löpande samordna frågor rörande kapacitetsmarknadens stödtjänster internt inom verksamheten
Ansvara för analys, utredning och kravinsamling inom projekt och förvaltning i nära samarbete med organisationens verksamhet och behovsägare
Samverka med den nordiska operativa produktägaren för kapacitetsmarknader
För den här rollen se vi att du är utbildad inom data/IT eller civilingenjör och har studerat 120p/180hp på högskola eller universitet. Utöver det ser vi att du har:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom energibranschen, inom elmarknad och/eller balansering
Minst 1 års arbetslivserfarenhet från en ledarroll så som produktägare, processledare och/eller projektledare
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du dessutom kan uppfylla nedanstående krav:
Du har ett års arbetslivserfarenhet av test och/eller kravinsamling inom IT utveckling
Du har ett års arbetslivserfarenhet av att ha jobbat i komplexa agila verksamheter med flera parter inblandade
Du har ett års arbetslivserfarenhet av JIRA, Azure DevOps och Sparx IT-verktyg för att hantera processkartläggning och kravinsamling
Rollen har sin utgångspunkt i Sundbyberg och avser en heltidstjänst som gäller tillsvidare. Tjänsten avser att starta efter en godkänd säkerhetsprövning.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.