OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Produktspecialist - en drömtjänst för dig som vill kombinera redovisning med system!
Hogia Redovisning & Revision AB är en etablerad programleverantör på marknaden och erbjuder kompletta lösningar anpassade för byråer och företag och organisationer som centraliserar sina administrativa funktioner i ett så kallat Shared Service Center (SSC). Hogia verkar inom lön, HR, ekonomi, redovisning, revision och skatt. Utvecklingen av programmen sker i nära samarbete med såväl Hogias kunder som branschorganisationer. Hogia Redovisning & Revision ligger i framkant när det gäller nytänkande, flexibilitet och anpassningar till förändringar i lagar, rekommendationer och regelverk.
Som Produktspecialist kommer du att tillhöra en konsultgrupp av experter inom området, redovisning, revision, skatt och analyser, gruppen består idag av 10 personer. Gruppen arbetar med produktutveckling, extern konsultation, säljstöd, supportstöd. Tyngden i arbetet ligger på produktutvecklingen och att vara uppdaterad om lagar och regler inom redovisning. Rollen innefattar konsultation kring produkter och processer för bokslut, koncern- och årsredovisning. Rollen är placerad på huvudkontoret i Stenungsund.
För att vara lyckosam och trivas i denna roll är det viktigt att det finns ett intresse för redovisningsprocesser, lagar och regler inom området. Detta i kombination med systemintresse är viktigt i rollen.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av
Produktutveckling
Vara uppdaterad inom redovisningslagar/regler
Intern/extern utbildning
Säljstöd
Support
Vem är du?
För att passa in i rollen är du en teamspelande person med god kompetens inom redovisning. Du är en ambassadör för gruppen redovisning och med god kommunikativa förmåga. Du är noggrann, strukturerad och trygg i dig själv. Du är en initiativtagare med god problemlösningsförmåga.
Du har vidare en akademisk examen förslagsvis inom ekonomi eller motsvarande och har flera års erfarenhet av redovisning/revision. Du har goda kunskaper i Excel och känner dig trygg i IT-miljöer. Har erfarenhet av att arbeta på byrå då detta är meriterande.
Om Hogia
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare.
Mer information om Hogia finns att läsa här.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Hogia med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se och du får då svara på några korta frågor - vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Andreas Larsson på andreas.larsson@wise.se
Välkommen med din ansökan!