OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Hogia Redovisning & Revision AB är en etablerad programleverantör på marknaden och erbjuder kompletta lösningar anpassade för byråer och företag inom lön, HR, ekonomi, redovisning, revision och skatt. Inom avdelningen revision har man precis startat upp utvecklingen av ett nytt molnbaserat revisionsprogram och söker därför nu en produktspecialist.
Som produktspecialist hos Hogia ingår du i ett team med produktägare, utvecklingschef, utvecklare och UX-designer där ni tillsammans jobbar för att programmet ständigt ska vara så pass bra som möjligt. Din roll i teamet kommer att fokusera på revisionsflödet. Du ska vara kunnig och hålla dig uppdaterad inom ISA-metodiken och andra relevanta regler inom revision för att kunna applicera det i produkten. Uppgiften är att tillsammans med teamet ta fram produkten med ett extra fokus på flödet bakom, metodiken och regelverket. Du ska applicera din kunskap om hur man jobbar på en byrå – De utmaningar och behov användarna har. Detta är en unik möjlighet och perfekt för dig som brinner för revision och system men vill applicera din kunskap från ett annat perspektiv.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Produktutveckling med fokus på revisionsflödet
Hålla dig uppdaterad inom ISA och andra relevanta regelverk
Det finns också möjlighet att jobba med t.ex. utbildning, säljstöd och support.
Om dig
Vi tror att du i dag jobbar på en revisionsbyrå, gärna med små och medelstora bolag och har gjort det i 2-4 år. Du tycker revision är intressant och brinner lite extra för de system du använder. Du vill fortsätta jobba med revision men i en annan miljö och på ett annat sätt. Vidare har du kunskap inom ISA och vet var du vänder dig för att hålla dig uppdaterad angående ändringar i regelverk och lagar kopplat till revision.
Du har en akademisk examen inom ekonomi, talar och skriver flytande svenska samt är duktig i Excel. Som person är du en prestigelös lagspelare som är duktig på att samarbeta med olika typer av människor. Du är noggrann och strukturerad samtidigt som du tar initiativ och vågar ifrågasätta status quo.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt. Tjänsten är placerad på Hogias kontor i Stenungsund och man har ett flexibelt arbetssätt.
Om Hogia
Hogia utvecklar, säljer och supporterar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare.
Mer information om Hogia finns att läsa här.
Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Hogia med Eqonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor, vi tar inte emot ansökningar via mejl. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonatan Lundberg via jonatan.lundberg@Eqonomy.se.
Välkommen med din ansökan!