Produktspecialist Kapitalvaror i operationsrummet

Produktspecialist Kapitalvaror i operationsrummet

Arbetsbeskrivning

Mediq är i en spännande förändringsresa nu också tillsammans med nyförvärvade bolaget Medirum. Vi söker nu en Produktspecialist med ansvar för området operationsbord samt dess tillbehör. Det är ett växande område med många möjligheter. Har du erfarenhet av försäljning mot sjukvård och stort intresse för teknik? Trivs du i en utåtriktad roll med många kontaktytor? Då är detta något för dig!
Arbetsbeskrivning
Som Produktspecialist är du expert på vårt sortiment inom kapitalvaror i operationsrummet. Det innefattar bland annat operationsbord, operationslampor och pendlar. I rollen ansvarar du för att självständigt driva, underhålla och utveckla kundrelation. Du arbetar med leverantörer och nära våra produktchefer. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del i en driven och erfaren säljkår med marknadsledande produkter och lösningarna från världskända leverantörer. Förutom ett gott gäng kollegor kommer du att supporteras av interna funktioner som Produktchef, Inköp, Kundservice, Marknad & Kommunikation, Anbud- och Avtal samt Materialstyrning.
Vi söker dig som
Är utbildad operationssköterska och/eller har likvärdig arbetslivserfarenhet från sjukvård och försäljning. Du har arbetat några år på operation och det är en fördel om du dessutom har arbetat på olika avdelningar eller sjukhus samt med olika specialiteter och särskilt ortopedi. Du behärskar MS Office, är en van användare av Excel samt att analysera och använda marknadsinformation. Det dagliga arbetet kräver att du behärskar engelska väl. För att bli framgångsrik i rollen och trivas på Mediq är du en lagspelare med stor samarbetsförmåga. Du har en öppen och social framtoning, är företagsam och lösningsorienterad. Genom din kommunikativa förmåga har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare ser vi gärna i vår nästa medarbetare någon som är lösningsorienterad, kommunikativ och flexibel. Har en god förmåga att kunna organisera och hålla utbildning inför grupp.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kungsbacka och tillträde så snart som möjligt. Kundaktiviteter, leverantörsmöten och utställningar förekommer vilket betyder att resor och övernattningar ingår i tjänsten. Körkort för bil är en självklarhet. Har du frågor är du välkommen att kontakta: Joakim Eurenius, Sales Director: 0705-874047 eller Ulrika Werngren, HR Business Partner 0706-926450.
Vi ser gärna en ny kollega på plats så fort som möjligt och arbetar därför med löpande urval varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan senast den 5 juni 2022!
Mediq Sverige AB är en ledande aktör inom global hälso- och sjukvård. Varje dag förbättrar vi livet för miljontals människor genom att tillhandahålla sjukvårdsmaterial, medicintekniska produkter, leveranser, utbildning och rådgivning till våra kunder som återfinns både inom den privata och offentliga sektorn. Vår mission är att vara en pålitlig leverantör till hälso- och sjukvården och bidra till att människor får ett så bra liv som möjligt. Vår vision är att vara våra kunders och partners förstaval. Mer information finns på vår hemsida www.mediq.se
Vi tillhör den nederländska koncernen Mediq B.V som ursprungligen grundades 1899 och har ca 3.000 medarbetare i Europa. Mediq Sverige AB har idag ca 200 engagerade medarbetare och tillsammans levererar vi ut ca 3,5 miljoner orderrader/år. Vårt huvudkontor och logistikcenter ligger i Kungsbacka, vi har även kontor i Upplands Väsby samt lagerverksamhet i Umeå.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mediq Sverige AB i Kungsbacka Kungsbacka
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Postadress

Hallabäcksvägen 1
Kungsbacka, 43437

Liknande jobb