OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en Produktspecialist med förståelse för komplexa och djupare orsakssammanhang. Uppdraget innebär vidareutveckling, förvaltning och feluppföljning av en lösningen baserat på OBM och andra produkter från Micro Focus, samt integrationer mellan dessa och med andra system
Arbetsuppgifter:
- Arbeta med dagliga förvaltningen av systemet
- Genomföra uppgraderingar och lösa tekniska problem
- Utveckla ny funktionalitet för att stödja automation och kundens arbete
- Tillhandahålla nya externa integrationer och underhålla befintliga
- Agera teknisk expert och vara en stödjande resurs i gruppen
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Djup kunskap om OBM i en distribuerad miljö, NNMi och SiteScope
- Tidigare erfarenhet med andra motsvarande övervakningsprodukt, t.ex OMU el. OMW
- Erfarenhet med integrationer mellan OBM och NNMi, SiteScope, UCMDB & SM samt mellan OBM och SCOM, OEM, vROPs o.a. externa lösningar
- Erfarenhet med uppgradering av OMi/OBM, både "in-place" och "side-by-side"
- Förståelse för komplexa och djupare orsakssammanhang
- Vana att jobba med såväl Linux- som Windows-baserade servrar/tjänster
- Bra analytisk förmåga
- Bra kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
- Erfarenhet av ett agilt arbetssätt
- Erfarenhet av automatiserad övervakning
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Kunskap om databaser och SQL-syntax
- Kunskap om Groovy- och Perl-scripts
- Kunskap om APM/BPM, UCMDB
- Högskola-/Universitetsutbildning
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström